vrijdag 5 november 2021

Kans op zwangerschap na een IVF/ICSI ...



In deze animatie wordt uitgelegd wat de algemene kansen zijn op zwangerschap na een IVF/ICSI behandeling het Voortplantingscentrum.vn het Erasmus MC.


Uit eigen  ervaring kan ik zeggen dat het geen pretje is om deze behandelingen te ondergaan, maar je doet het..... Je wilt tenslotte resultaat.
Nu is het bij ons in de familie zo:
Ik en nog drie nichtjes geen kinderen (ook een neef, maar die heeft geen partner!)
Twee nichtjes na (meerdere) succesvolle IVF-behandelingen wel kinderen
Twee nichtjes na hormoonbehandelingen kinderen gekregen
Een nichtje zwanger op eigen kracht, maar grote problemen tijdens de zwangerschappen
Een nichtje dacht "het zal zo'n vaart niet lopen met zwanger worden" en 'moest' gaan trouwen, en dat terwijl haar moeder ook het ziekenhuis in en uitliep om kinderen te kunnen krijgen. 
Jullie zien dus dat het bij ons een probleem is dat in de familie zit. (erfelijk/genetische aanleg), en dan voornamelijk bij de meiden. De neven hebben allemaal probleemloos een gezinnetje kunnen starten.
 



3 opmerkingen:

  1. ik vind het altijd spijtig dat het niet altijd lukt bij mensen die zo graag een kindje willen
    ik ken zo mensen genoeg...onderga het maar eens allemaal, soms goed, soms slecht...
    -Een @->- voor jou.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Spijtig voor die mensen, ik kan me het gemis voorstellen.

    Love As always
    dimario

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het is verdrietig als je samen graag kinderen wilt en het loopt fout.
    Ken het ook vanuit mijn omgeving, daar is men vaker over gegaan om een kind te adopteren.
    Maar adoptie is ook niet zo makkelijk als men wel denkt. Hans

    Ot. De verzoekjes zijn gedraaid in de show.
    Ja, Tessa, iedereen aan boord heeft wel met haar te doen.
    Het programma is beluisteren op de pagina “Bank’s Radio”

    BeantwoordenVerwijderen