Niet ieder auto kan echter zomaar overgaan van reguliere benzine op een alcohol-verbranding, tenzij er een kleine aanpassing wordt gedaan aan je 'vonk-ontstekingsmotor'. Deze aanpassing houdt in dat de inspuiting onder hogere druk gaat verlopen. Het wordt dan dus eigenlijk een soort van benzine, die onder hoge druk ontsteekt. Dit is nodig, omdat er een hogere ontstekingswarmte benodigd is.
Als we kijken naar het rendementsvershil tussen benzine en ethanol, zien we duidelijk dat de expansiegrootte bij benzine veel lager is dan bij die van ethanol. Hieruit kunnen we dus concluderen dat je bij het gebruik van ethanol meer rendement hebt.
Maar de warmte die vrijkomt bij de verbranding van benzine, is groter dan die van ethanol. In de huidige motors is de expansie echter belangrijker dan de warmte die vrijkomt, dus kunnen we concluderen dat ethanol een net iets beter rendement heeft dan benzine.
Naar onze bevindingen is ethanol of alcohol dus een goede vervanger voor benzine.
Wij zijn er dan ook voorstander van dat binnenkort aan iedere pomp weer alcohol verkocht gaat worden. Het scheelt een hoop gesleept om je tankvoorraad op niveau te houden! En het is beter voor het milieu!
Uiteraard ondersteunen we deze conclusie met een filmpje!
ik drink al graag eens wat, maar als ik zelf et de auto rijd blijft het bij 1 biertje of 1 wijntje of zo
BeantwoordenVerwijderen-Een @->- voor jou.
Een van de redenen dat ik geen rijbewijs heb.. ik ben een echte Dimario (DitIsMetAlcoholRijdIkOok) ;-)
BeantwoordenVerwijderenLove As Always
Dimario
Eigenlijk wel bijzonder alcohol (ethanol) en lachgas zijn voor de mens geestverruimende middelen, maar ook voor verbrandingsmotoren presteren er bijzonder goed op.
BeantwoordenVerwijderenJe kunt ook op een bierkratje gaan ragen. Hans
Ot. De verzoekjes zijn gedraaid in de show.
Het verhaal is bij zonder goed geschreven, kan weer verder met het leven aan boord.
Het programma is beluisteren op de pagina “Bank’s Radio”