woensdag 21 april 2021



Voor hen die nog nooit getuind hebben, en dus ook niet weten of het leuk is om te doen, vandaag wat tips en tricks om op een goedkope manier aan zaadjes te komen (zodat je geen geld verspilt aan zaai- en pootgoed). 
Het is namelijk helemaal trendy om zelf je eigen groenten te verbouwen en op te eten...... En een vorm van kringlooplandbouw!



Voor hen die geen tuin hebben of volkstuin huren; Vul een grote bak met aarde en probeer daarin een moestuintje aan te leggen. Je kunt die bakken zelf boven elkaar in een rek hangen en zo verticaal tuinieren! (Het hoeft niet zo luxe te zijn als in dit filmpje, het gaat maar om het idee)

6 opmerkingen:

  1. zelf heb ik geen tuintje, spijtig, dus heb ik maar wat bakken op mijn terras gezet waar ik een klein beetje kan planten
    .Een @->- voor jou.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb altijd een tuin gehad en die bracht aardig wat op. Nu woon ik kleiner maar echt missen doe ik het niet. Er is genoeg te krijgen, ook bij plaatselijke boeren zodat warenhuizen niet echt nodig zijn. Zo hebben beiden er wat aan. Liefs ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Toch leuk een tuin hoor. Ik ben er wel blij mee.

    Love As always
    Dimario

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Met aardbeien lukt het aardig en krijg er steeds meer...helaas niet de plek om de andere dingen uit te proberen. Vind het filmpje hoe zaden te krijgen heel leerzaam
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mijn vorige voor en achtertuin waren halve fruit en groeten tuinen.
    Een kasje op het achtererf, genieten om je eigen groente te zien groeien.
    De voortuin werden de vruchten nogal eens geplukt door buurtbewoners. Hans

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Door het tuinieren helemaal vergeten, ook namens Oma een prachtig verhaal.
      Oma loopt al met rode wangetjes rond, klikt het met Oldman?

      Verwijderen