zaterdag 3 april 2021

 

 
Stille Zaterdag volgt op Goede Vrijdag. Het is de zaterdag voor Pasen en de laatste dag van de vastentijd en lijdensweek die voorbereidt op het christelijke paasfeest. Deze zaterdag wordt ook wel Stille Zaterdag genoemd, omdat op die dag de klokken niet luiden tot aan de Paaswake.

Daarom vandaag liedjes waar we stil van worden.

***

 

 

Simon and Garfunkel - Sound of silence

 

 

Stef Bos - Stilte

 

The Tremeloes - Silence Is Golden

 

 

Nini Rosso - Il Silenzio

 

 

Boudewijn de Groot - het geluid van stilte

4 opmerkingen:

  1. sound of sillence, dat kan niet beter op deze dag...
    -Ik wens je een fijn Paasweekend en hier is Een @->- voor jou.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi, die versie van Boudewijn kende ik nog niet, wat een verrassing.

    Love As always
    Dimario

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik wordt helemaal stil van als ik naar die muziek luister.
    Heerlijke muziek. Hans

    BeantwoordenVerwijderen
  4. The sound of Silence is mijn favoriet omdat dit duo is waar ik eens over had geschreven op mijn website en zijn nu nog mijn favoriet en ook de muziek is die ik nog van hen veel draait en heel erg van geniet.

    BeantwoordenVerwijderen