maandag 11 januari 2021

kaartspel





Na de koffie gaan we kaarten....
...of zouden we beter kunnen passen???...

Kees verzucht tijdens het kaarten tegen zijn vrienden, hij zegt “Waarom krijg ik nou nooit eens vier tienen!?”.
Hans zegt “Dat komt maar zelden voor, als jij vier tienen hebt.... mag jij een avond op stap met mijn vrouw!”. Een week later zijn ze weer aan het kaarten en vraagt Kees “Zeg Hans, die vrouw waar je gisteren mee stond te praten? Dat mens met die wrat op haar kin en dat gekke oog”.
Hans meteen “Dat is mijn vrouw..”
Kees “Hmm.. dan pas ik maar..”
Een eekhoorn, een haas en een schildpad zitten met z'n drieen in een cafe. Ze vervelen zich te pletter. Uiteindelijk zegt de schildpad:,, Zal ik mijn kaarten thuis gaan halen?'' De eekhoorn en de haas vinden het best, dan hebben ze in elk geval wat te doen. De schildpad gaat op weg. Maar tegen sluitingstijd is de schildpad nog niet terug! De eekhoorn vraagt aan de haas:,,Zullen we maar wat gaan drinken?'' Horen ze een boze stem bij de deur:,,Als jullie dat doen ga ik mijn kaarten NIET

                                                                                        
Staat een bord buiten een kroeg met daarop “Inschrijven voor klaverjassen vanaf 20.00 uur”. Komt zo’n klein mannetje binnen, regenjassie aan, kraag omhoog. Kijkt constant om zich heen en doet heel nerveus. Als hij aan de beurt is, zegt hij: “Ik wil me inschrijven, maar dan wel anoniem.” “Dat kan niet,” zegt de man achter de tafel, “we moeten weten hoe u heet en waar u woont.” Mannetje fluistert: “Ik zeg het, als u belooft niet te gaan lachen. Mijn naam is Neuken en ik woon op de Asterstraat 68.” Hij wordt ingeschreven en de volgende is aan de beurt. “Jansen is de naam en ik woon op de Asterstraat 72.” “Da’s ook toevallig!” Zegt de man achter de inschrijftafel “Ken je Neuken ook, zeker?” “Ja, en veeeeel beter dan klaverjassen!”





                    


3 opmerkingen:

  1. nu wordt dat alleen nog door bejaarden gedaan denk ik
    vroeger zaten we samen te kaarten, hoe gezellig was da
    -Een @->- voor jou.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik zie nooit meer mensen zomaar kaarten.

    Love As Always
    Di Mario

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Tijdens de koffie pauze in het bedrijfsleven veel gekaart tijdens de koffie.
    Is niet Hans van de BankShow hoor.
    Een mooie slogan 'in de pauze worden de beste prestaties geleverd. Hans

    BeantwoordenVerwijderen