maandag 22 oktober 2012


Iedere maand zetten we een land in het zonnetje..... Omdat we deze maand agrarisch begonnen en gebleven zijn  deze maand dus: PLATTELAND.


we bedinnen deze week met "plattelandsmopjes"



Een jongen en een meisje van het platteland liggen naast elkaar langs de dijk. Klimt er opeens een stier bovenop een koe. Zegt die jongen tegen dat meisje: “Zal ik dat ook eens doen?” Zegt het meisje: “Wat kan mij het schelen? Het zijn mijn koeien niet.”



Een jongen uit de stad wil trouwen met een meisje van het platteland. Zij staat er alleen op dat hij bij haar vader om haar hand gaat vragen. Dus hij gaat naar haar boederderij om het te vragen aan haar vader. “Beste man, ik wil graag met uw dochter trouwen, ik zou alles doen voor haar liefde!” “Ohja?” zegt de boer, “Kom maar mee naar het weiland…” Hij wijst een van de koeien aan en zegt: “Naai die koe in het weiland…” De jongen is verbaasd, maar hij houdt zijn woord, hij heeft alles over voor de liefde van zijn aanstaande vrouw. Als hij klaar is zegt de boer: “en nu die geit daar…” De jongen twijfelt, maar ook laat hij het geitje er aan geloven. Dan neemt de boer hem mee naar zijn stal en zegt: “En nu het varken…” Ook nu gehoorzaamd de jongen en doet zijn plicht. De boer is uiteindelijk overtuigd van de jongen zijn liefde voor zijn dochter en zegt: “Oke, nu mag je met mijn dochter trouwen.” Waarop de jongen zegt: “Zeg, laat je dochter maar zitten…wat wil je voor dat varken hebben?”
Twee homos gaan voor het eerst samen op vakantie naar het platteland. Tijdens een wandeling langs de velden is de boer bezig zijn land aan t bemesten. Zegt de ene homo tegen de andere: "Ruik jij dat ook?", "Ja", zegt de andere "Love is in the air".









Geen opmerkingen:

Een reactie posten