maandag 8 oktober 2012


Deze week beginnen met moppen over de Bouw. Volgend weekend hebben we namelijk een opendag op het nieuw gebouwde (en inmiddels verplaatste) bedrijf van mijn man en zijn broers. De woningen die erbij moeten komen zijn nog niet gebouwd; eerst moeten de oude bedrijfpanden met woningen verkocht zijn. Dus gaan we deze week BOUWEN!!!


Een Belgische bouwvakker is in Nederland en helpt een dagje mee op de bouw. Als het schafttijd is gaan ze naar de bouwkeet. Daar ziet de Belg dat zijn Nederlandse collega een thermoskan bij heeft. De Belg vraagt aan die Nederlander: 'Wat is dat voor een ding?' De Nederlander antwoordt: 'Dat is een thermoskan, en die zijn heel handig. Alles wat je er warm in doet blijft warm, en alles wat je er koud indoet blijft koud.' 'Dat is handig,' zegt de Belg, 'hoeveel kost die thermoskan?' 'Voor 25 gulden mag je hem hebben,' zegt de Nederlander. De Belg geeft de Nederlander 25 gulden en neemt de thermoskan mee naar Belgi�. Als hij de volgende dag in Belgie naar de bouw gaat, zien zijn collega's hem tijdens de schaft met die thermoskan. 'Wat is dat voor ding?' vraagt een van hen. 'Nou,' zegt die Belg, 'dat is een thermoskan, en het is een heel handig ding, alles wat je er warm instopt, blijft warm en alles wat je er koud instopt blijft koud.' 'En wat heb je er nu inzitten?' vraagt een van de collega's. 'Koffie en een ijsje,' zegt de Belg.

Komt een dom blondje langs een bouwvakkers terrein. Vraagt een van de bouwvakkers: "Heeee…… waar gaan die mooie benen naartoe?" Antwoord het domme blondje: "Naar de supermarkt als er niets tussen komt..."

Een bouwvakker krijgt een nieuwe werkkracht op zijn werf De nieuwe blijkt bovendien een neger te zijn. Hij legt hem de instructies uit die gebruikelijk zijn bij het werken boven op de stelling:
Wanneer ik een vinger toon breng je cement naar boven, Wanneer ik twee vingers toon breng je bakstenen naar boven, en wanneer ik drie vingers toon, breng je me een goed koud biertje.
Na een tijdje werken toont de bouwvakker aan de neger drie vingers.
De neger kijkt naar boven en toont eerst zijn handpalm en dan de buitenkant van zijn hand. De bouwvakker toont nogmaals drie vingers, en terug laat de neger de buitenkant van zijn hand zien en dan zijn handpalm.
De bouwvakker begrijpt er niets van en gaat razend naar beneden "Wel idioot, ik had toch duidelijk gezegd dat als ik drie vingers toon, dat je me een koud biertje moet brengen !" "Jawel, zegt de neger, maar ik vraag je gewoon een donker pilsje of een wit-bier".
Bij een klooster zijn enkele bouwvakkers bezig met een renovatie. Op een regenachtige dag staat moeder overste op de eerste verdieping te kijken naar de vorderingen van de renovatie. Zij staat uit het raam geleund en hoort hoe de bouwvakkers tegen elkaar praten en dit gaat niet erg netjes. Zij denkt bij zichzelf: “Dit kan zo niet, dit is een huis van God”. Dus ze besluit naar buiten te gaan om de heren een beetje beleefdheid bij te brengen. Daarvoor steekt ze een bijbel onder haar arm en loopt naar buiten. Het regent echter, en moeder overste wil haar bijbel graag drooghouden in haar broodtrommel. Buiten spreekt ze de eerste de beste bouwvakker aan en vraagt: “Kent u Jezus?”
De bouwvakker zegt: “Nee maar misschien kent een van mijn collega's hem wel.”
Hij schreeuwt naar zijn collega: “Kent een van jullie Jezus?”
”Nee”; antwoorden ze, “hoezo dan?”
”Hij is zijn brood vergeten, en zijn moeder staat hier met zijn broodtrommeltje”
Zegt er een dokter tegen een patiënt: “U hebt nierstenen, kalk in de bloedvaten en water in de knieën.”
Waarop de patiënt zegt: “Als u nou ook nog zegt dat ik cement in m’n zak heb, kan ik een bouwbedrijf beginnen.”






Geen opmerkingen:

Een reactie posten