maandag 6 september 2021

 

Een geldboompje......Wie droomt daar niet van....
 

Er zitten twee zwervers op een bank in het park. De één legt een stuiver op de bank. Waarop de ander vraagt: "Waarom doe je dat?"
Waarop de eerste antwoordt: "Ik wil eens voelen hoe het is om geld op de bank te hebben!"


Een bankier loopt over straat en ziet een briefje van 50 Euro liggen. Blij met zijn vondst, stopt hij het biljet in zijn portemonnee, waarin zich ook een briefje van 100 euro bevindt.
"Ha! Ik had 100 euro, toen vond ik 50 euro, dus mijn bezit is met maar liefst 50% toegenomen."
Thuis aangekomen wil hij net zijn vrouw het goede nieuws vertellen, als hij er achter komt dat er een gat in zijn portemonnee zit.... En..... helaas, het 50 euro biljet is alweer verdwenen.
"Ik had 150 euro, ik ben 50 euro kwijtgeraakt, dat is een verlies van 33%", denkt de bankier.
"Oh, nou ja, ben ik er toch nog 17% op vooruit gegaan."

De nieuwe baas wil luie werknemers aan de deur zetten. Hij doet zijn ronde in de fabriek en ziet iemand tegen de muur geleund. Hij vraagt: "He, jij daar, hoeveel verdien je per week?" "400 euro, mijnheer." "Goed", zegt de nieuwe baas: "blijf staan waar je staat." De baas snelt naar zijn bureau en keert ijlings terug met enkele bankbiljetten. Hij zegt: "Neem deze 800 euro en ik wil je hier niet meer zien." De jongeman neemt het geld aan en maakt zich uit de voeten. Triomfantelijk kijkt de baas naar de werknemers die getuigen waren van het incident en zegt: "Kan iemand me vertellen wat die luie kerel precies deed?" Een klein stemmetje antwoordt: "Hij bracht net een pizza en wachtte op zijn centen..."

Een lokale hulp-organisatie kwam erachter dat zij nooit een donatie hadden ontvangen van de meest succesvolle advocaat van de stad. De persoon die verantwoordelijk was voor de donaties belde hem op om hem over te halen om geld te doneren.
"Uit ons onderzoek blijkt dat van een jaar inkomen van 500.000 euro, u geen cent geeft aan goede doelen. Zou u niet iets terug willen geven aan de maatschappij op de een of andere manier?"
De advocaat dacht eventjes na en antwoordde:
"Allereerst, heeft uw onderzoek laten zien dat mijn moeder op sterven ligt na een lang ziekenbed en de medische kosten vele malen hoger zijn dan haar jaar inkomen?"
Beschaamd mompelt de man:
"Euh...nee."
Dan onderbreekt de advocaat hem:
"Of dat mijn broer, een gehandicapte veteraan, blind is en de rest van zijn leven in een rolstoel zit?"
De geschrokken man begon een verontschuldiging uit te stamelen, maar werd weer onderbroken.
"Of dat de man van mijn zus is overleden in een verkeersongeluk," de advocaat zijn stem verheffend in verontwaardiging, "en zij nu zonder geld wordt achtergelaten met drie kinderen?!"
De vernederde man, helemaal verslagen, zei:
"Ik had geen idee..."
En terwijl de advocaat al helemaal op gang was, onderbrak hij de man weer:
"Dus als ik hen al helemaal geen geld geef, waarom zou ik dan geld aan jullie geven?!"

4 opmerkingen:

  1. ik wil een kip die gouden eitjes legt ;-)
    -Een @->- voor jou.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik zit nog steeds op een geldboom te wachten.

    Love As always
    Dimario

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nee joh wat moet je ermee haha
    Die pizzabezorger heeft de dag van zijn leven :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Bij gebrek aan tuin heb ik geen geldboompje.
    De bankier kan goed naar zich zelf rekenen.
    Een leuke fooi voor de pizzabezorger.
    Ja, beter eerst goed luisteren naar een advocaat. Hans

    BeantwoordenVerwijderen