maandag 31 mei 2021

    



Vorige week vrijdag zag ik er een zweven in de verte.... Een luchtballon.
Daarom deze week:
 
 
Zweven twee ballonnen door de woestijn. Zegt de een tegen de ander: Kijk uit voor die cactusssssssssssssssssssssssss…
***
Een man vliegt in een heteluchtballon boven het land en beseft dat hij verdwaald is. Hij ziet beneden een man lopen en daalt tot hij binnen gehoorafstand is...
"Neem me niet kwalijk," roept hij, "Kunt u mij misschien helpen? Ik heb mijn vriend beloofd hem een half uur geleden ergens te ontmoeten, maar ik weet niet waar ik ben!"
De man beneden antwoordt: "Ja. U bent in een heteluchtballon en zweeft ongeveer 10 meter boven de grond. U bevindt zich tussen de 52 en 53 graden noorderbreedte en tussen de 3 en 4 graden oosterlengte."
"U bent zeker een adviseur" zegt de man in de heteluchtballon.
"Inderdaad" zegt de ander, "maar hoe weet u dat?" "Nou", zegt de man in de ballon: "alles wat u zegt is technisch gesproken juist, maar ik heb helemaal niets aan die informatie. En al met al ben ik nog steeds verdwaald".
De man op de grond kijkt peinzend omhoog en zegt: "U bent zeker manager?"
"Dat klopt", zegt de man in de ballon: "maar hoe weet u dat?"
"Eenvoudig. U heeft geen idee waar u bent. U weet al helemaal niet waar u naartoe gaat. U heeft iets beloofd terwijl u geen idee heeft hoe u die belofte moet waarmaken en u verwacht van mij dat ik uw probleem oplos. U verkeert nog steeds in dezelfde positie als voor wij elkaar ontmoetten, maar op een of andere manier is het nu ineens mijn schuld."

Een klein ventje komt in zijn moeders slaapkamer en ziet haar toevallig met haar borsten bloot
"Mama, wat zijn die dingen?" vraagt hij, terwijl naar haar borsten wijzend.
"Wel, zoon," zegt ze, "Dat zijn euh... , ballonnen! en als ik dood ga, dan blazen die op en voeren me naar de hemel"
Het klinkt ongelooflijk, maar de jongen lijkt deze uitleg te geloven en loopt tevreden verder.
Twee dagen later, terwijl zijn moeder met het eten bezig is, stormt hij de keuken binnen
"Moeder, moeder, tante Paula is aan het sterven!"
"Wat?" roept zijn moeder verschrikt
"Ja, ze ligt in het tuinhuis op de vloer en alle twee haar ballonnen hangen eruit, papa is ze aan het opblazen en ze schreeuwt steeds maar: 'Oh God, ik kom...!!'"
 
 
 
 



4 opmerkingen:

  1. gisteren toen om half 7 naar het werk reed hing er al een luchtballon boven me
    dat zie je zo vroeg maar weinig of nooit
    -Een @->- voor jou.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die eerst is geen mop maar de harde werkelijkheid ;-)

    Love as always
    Dimario

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Die van de luchtballon vind ik een goede uitleg wat de managers hier allemaal doen haha
    En ja de ballonnen van tante pffttt
    Groetjes en fijne week

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een ballon, een ballon, een ballonnetje
    Een ballonnetje, dat danst in de wind
    Aan een draadje naar de zon
    Gaat zo'n lekker dikke, rooie, mooie luchtballon.
    Het belooft een kleurige opgeblazen week te worden. Hans

    BeantwoordenVerwijderen