maandag 21 september 2020

mop op maandag

 

Voor de maand september heb ik de kleur BRUIN . Het is een echte herfstkleur. De niet allen de hele natuur kleurt bruin, ook de kleding in de winkels..... Daarom deze week dus:


Er liggen 2 onderbroeken in de wasmand.

Zegt de een tegen de ander:'zullen we naar het strand gaan?'

Zegt de ander:'het hoeft niet, ik ben al bruin genoeg.'



De juf zegt tegen Jantje: ‘Je moet je gezicht beter wassen, ik kan zo aan je bruine snoet  zien wat je gisteren hebt gegeten’. ‘Wat dan?’ Vraagt klein duimpje. ‘Brood met chocoladepasta’. ‘Fout!! Dat was gisteren!’ zegt Jantje.


Drie domme blondjes lopen door een gevaarlijk oerwoud.
Op een bepaald moment komen ze aan een rivier die ze moeten
oversteken. Maar niets is zonder gevaar, in de rivier leven namelijk gevaarlijke vissen. Ze vragen zich af hoe ze de rivier zullen oversteken.
Opeens komt er een fee aan die zegt dat ze allemaal een wens mogen doen. Het eerste dom blondje zegt: "Ik wou dat ik kon zwemmen." De fee zwaait met haar toverstok en het eerste dom blondje springt in het water om over te zwemmen. Met zware gevolgen van dien: verslonden door de vissen.
Het tweede dom blondje zegt: "Ik wou dat ik over water kon lopen." Weeral zwaait de fee met haar toverstok en het dom blondje springt op het water waar ze dan heel even op blijft staan: ze wordt in het water getrokken en verslonden. Dan zegt het derde dom blondje: "Ik wou dat ik bruin haar had." Weeral zwaait de fee met haar toverstok en het dom blondje haar haar krijgt een bruine kleur. Opeens zegt het dom blondje dat nu bruin haar heeft: "Ah, kijk daar: een brug!"





3 opmerkingen:

  1. ja, ga maar naar de bakker die niet weet wat een half bruin is ;-)
    -Een @->- voor jou.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hahahhaha, die laatste.. ik vind hem geweldig.

    Love As always
    Di Mario

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De herfstkleuren komen er weer aan.
    "badmeester ben ik al bruin"dan zeiden wij er iets achter aan, net zoiets al de onderbroeken.
    De derde wens is toch de verstandigste.
    Half gesneden bruin is ook wel komisch. Hans

    BeantwoordenVerwijderen