maandag 13 juli 2020


In enkele delen van ons land heeft men inmiddels vakantie... een tijd van uitrusten en slapen. Ikzelf draai nu een week of acht dubbele diensten naast het werk op de boerderij.
Overdag begeleiden in het gehandicaptenvervoer en in de weekenden avond- en slaapdiensten. Ze krijgen anders de roosters niet rond in de vakantietijd. Daarnaast zijn er nog een aantal collega's die niet elders mogen werken i.v.m. de corona verordeningen. Ik kom dus zo nu en dan wel wat slaap tekort. Dus..... als weekthema:



Mijn nichtje wou laatst een Frozen-dekbedovertrek.. Haar vader heeft haar dus maar een nachtje buiten laten slapen om te wennen......

De directeur komt thuis en ziet zijn vrouw in bed liggen met zijn boekhouder. Zegt die directeur: Wat moet dat hier? Zegt zijn vrouw: Jouw achterstand bijwerken!

Komt een man bij een bedden zaak en zegt tegen de verkoper: “Ik wil een sterfbed kopen.” De verkoper vraagt: “Een sterfbed? Waarom een sterfbed?” Zegt de man: “Ik denk dat ik misschien dood ga.” Waarop de verkoper reageert met: “Als u denkt dat u misschien dood gaat kunt u misschien beter een twijfelaartje kopen.”


Kleine Daan verbleef een paar dagen bij zijn grootmoeder. Hij was een tijdje buiten aan het spelen met andere kinderen, … en kwam toen binnengevlogen. “Oma, hoe noemen ze dat, als twee mensen in dezelfde kamer slapen … en de ene ligt boven de andere ?” 

Oma was natuurlijk wat geschokt, maar denkende aan de moderne opvoeding besloot ze hem de waarheid te vertellen .. “Dat noemt men ‘seksuele gemeenschap hebben’, lieveling, … en sommigen noemen dat ‘vrijen’…” “OK” zei Daantje en verdween terug naar buiten om verder te spelen. Enkele minuten later komt hij weer binnen : “Oma, je mag niet liegen, als twee mensen in dezelfde kamer boven elkaar slapen dan, heet dat een STAPELBED ! … … En de moeder van mijn vriendje wil u dringend spreken !!!”









3 opmerkingen:

  1. Die van Frozen heb ik hier ook weleens geopperd in huis, maar daar wilde ze toch echt niet aan.

    Love As Always
    Di Mario

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Helaas is het leven zo, de een vakantie, de ander dubbel op werken.
    Maar je doet wel goed werk, een helpende hand is altijd warm.
    Ja, als bedden konden praten.... Hans

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja, de nieuwe generatie, vroeger verliepen de vakanties toch anders.
    Maar ik sliep toen wel beter. Hans

    BeantwoordenVerwijderen