maandag 29 juni 2020


Werken in coronatijd.... Voor de een onzeker omdat de baan op de tocht staat of er in de branche geen of weinig werk is of was. Of er is zoveel werk en geen mens te vinden die de juiste kwaliteiten heeft..... Kortom:  werk, werkloos, betaalde arbeid.... We gaan het deze week op meerdere fronten bekijken.

Een man is op zoek naar een baan en stapt een arbeidsbureau binnen: 'Ik zoek een baan als metselaar.'
'En wat was uw vorige betrekking?'
'Ik ben minister geweest.'
'Maar waarom wilt u dan per se metselaar worden?'
'Ik heb eigenlijk nooit wat geleerd behalve het leggen van de eerste steen.'



Drie werklozen reageren op een advertentie mijnwerkers gevraagd. Na een telefonisch onderhoud worden ze uitgenodigd voor een sollicitatiegesprek.
De eerste vraag aan alle drie is:  
" Hebben jullie ervaring?"

Waarop ze alle drie positief antwoorden om een goede indruk te maken.
 De tweede vraag in welke mijn hebben jullie gewerkt, waarop de eerste antwoord:
"In Blankenberge....."
Blijkbaar niet wetende dat er in Blankenberge geen kolenmijnen zijn of waren. Zij sollicitatie was meteen ten einde.
Slimmer geworden door de eerste zijn antwoord zegt de tweede sollicitant:
"Ik heb in Winterslag gewerkt", waarop de ondervrager vraagt hoe diep hij ondergronds geweest is antwoord hij 3 meter, ook hij mag vertrekken.
De derde, al een heel stuk meer door de fouten van de anderen wetende, antwoord, "Gewerkt in Winterslag, op een diepte van 650 meter."
 Enthousiast over de gegeven antwoorden vraagt de man of hij zijn lamp op de helm of op de borst droeg, waarop hij antwoordde nooit in de nachtploeg gewerkt te hebben.


Een Belg heeft al een hele sollicitatieprocedure achter de rug. Als afsluiting moet hij een psychologische test doen.
Psycholoog: 'Stel je zit op de vierde verdieping van het kantoorgebouw. Op een gegeven moment kijk je uit het raam en iemand roept van beneden: "Vuur, vuur.' 'Wat zou je dan doen?'
'Heel simpel,' zegt de Belg. 'Dan gooi ik mijn aansteker naar beneden.'









2 opmerkingen:

  1. de belgen moeten er ook weer aan geloven in je mopjes :o))
    ze zijn goed
    -€en @->- voor jou.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Daar zaten toch wel weer hele leuke tussen die ik nog niet kon.

    BeantwoordenVerwijderen