maandag 2 december 2013





Sinterklaas vaart met z'n pakjesboot op zee.
Plotseling stoot het schip op een rots.
Er zit een gat in de bodem waardoor het water naar binnen gutst.
Maar dan komt 1 van de Pieten op een idee en begint ernaast nog een gat te boren.
"Piet, wat doe je nou?" roept Sint.
Zegt Piet, "Zo kan het water er ook weer uitstromen...

Ene zwarte piet tegen de andere: 'Hoe gaat het?'
'O, prima. Er werken nu al 150 man onder me.'
'Zo ...'
'Ja, ik zit in het kraaiennest op de boot van Sinterklaas.'

Het paard van Sinterklaas is ziek en Sinterklaas laat de dierenarts komen. Terwijl de dierenarts Amerigo onderzoekt blijft Sinterklaas buiten de stal wachten. Na een tijdje komt de dierenarts naar buiten en vraagt om een schroevendraaier. Sinterklaas geeft hem een schroevendraaier en wacht gespannen af. Even later komt de dierenarts terug en vraagt om een hamer en een beitel. Sinterklaas is erg geschrokken en geeft de hamer en beitel. Weer een tijdje later komt de dierenarts terug en vraagt om een grote zaag. Sinterklaas schrikt enorm en vraagt: Het komt toch wel goed met Amerigo?
Dat weet ik niet, zegt de dierenarts. Ik kan mijn koffertje nog niet open krijgen…

 
Twee zwarte pieten lopen over het dak, waarbij een van hen over een dakpan uitglijd. 'Wie is daar?' roept een kindje. De eerste zwarte piet reageerde met een natuurgetrouw 'Miauw'. Het kindje gaat weer lekker slapen. Maar als de andere zwarte piet ook uitglijd wordt het kind weer wakker en roept opnieuw 'Wie is daar?' 'Nog een kat,' roept de andere zwarte piet.





 
 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten