zondag 8 december 2013

post moppen




Het is weer tijd om de kerstkaarten te versturen....
Zo rond de kerst willen de meeste mensen toch nog wel een echte kaart versturen in plaats van een e-mail. Op deze manier laten ze zien dat de tijd, moeite en aandacht aan de persoon schenken die ze een kaartje toesturen. Velen beginnen daarom al tijdig met het uitzoeken en schrijven van de kerstpost......Wil het een beetje op tijd bij de persoon aankomen die het toegezonden wordt...
(Wij krijgen de eerste kaart steevast daags na Sinterklaas... van mijn zwager...)


Klein Jefke bezocht samen met zijn vader een paardenveiling
hij keek toe als zijn vader bij verschillende paarden zijn handen liet glijden over de benen, romp en borst van de dieren
Klein Jefke vraagt: "Papa, waarom doe je dat?"
Papa antwoordt: "omdat, wanneer ik paarden koop, ik wil weten of de paarden gezond en in goede conditie zijn"
Jefke kijkt bezorgd en zegt: "Pappie, ik denk dat onze postbode mamma wil kopen...."


De echtgenote houdt in haar hand een zijden zakdoekje omhoog
"Is dit niet van je secretaresse"?
"Waar heb je dat gevonden"? Stottert de man met een hoogrode kleur op zijn gezicht
"Ik niet," zegt de vrouw;  "De postbode vond het op je nachtkastje" !!
 
Karel komt onverwachts vroeger thuis en treft zijn vrouw in bed aan
"Dag schat, al op bed?"
"Eh ja, ik dacht ik ga een vroeg naar bed, dan kan de verwarming wat lager en dat scheelt in de energiekosten."
"Goed idee schat" zegt de man, "Dan kom ik er ook bij!"
Terwijl hij zijn pyjama aantrekt zegt hij: "Ze zijn overigens ook bij de post aan het bezuinigingen"
"Hoezo lieverd"?
"Zojuist kwam ik de postbode buiten tegen met enkel een onderbroek aan"
 
Een jongetje stoort vader en moeder tijdens een vrijpartij
"Papa, mama wat zijn jullie aan het doen"? Vraagt het kereltje geschrokken
"Geen paniek, jongen" antwoord vader heel kalm, "Je had toch zo graag een klein broertje? Ik maak nu in mama's buik een klein broertje voor je en over negen maanden is hij groot genoeg en komt dan naar buiten om met je te spelen"
Het jongetje gaat tevreden terug naar zijn bedje.
De volgende dag komt vader thuis van zijn werk en het jongetje zit te wenen op de schommel.
"Waarom heb je verdriet, zoon" vraagt hij.
Het jongetje antwoordt:"Papa, je weet toch nog dat je gisteren een broertje in mama's buik hebt gestopt? Nou, papa, vanmorgen heeft de postbode 'm opgegeten"



 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten