donderdag 25 juli 2013

 
Voor de mensen die het nog niet wisten, de Boerin, (ik dus) woont in de Alblasserwaard in de gemeente Giessenlanden. Vanaf mijn bedrijf, achter de veestal heb ik uitzicht op de A27, de A15 (inclusief hoorbare Betuwelijn) en de skyline van de stad Gorinchem. 
 
                                              
Onze gemeenteraad had het voornemen iets possitiefs voor het milieu te moeten doen: Dit werd het bouwen van windmolens. Niet iedereen was het hier mee eens....  Voor de goede orde.... Ik was niet tegen de bouw, maar ik had er dan ook niet direct last van. Ik had/heb wel begrip voor de mensen die tegen de bouw waren. Ik kan best begrijpen dat het niet prettig om zo'n apparaat  in je achtertuin te hebben.
Affijn, zoals het een goed ambtenaar betreft werd hier minimaal aandacht aanbesteed, en ging de bouw van de windmolens gewoon door. De windmolens werden geplaats aan het randje van Giessenlanden, op de gemeentegrens met Hardinxveld-Giessendam.
 
En dat bouwen ging eigenlijk best snel, Binnen maand stonden er drie grote windmolens.




 
Maar het meest spektaculair was het aankoppelen van de wieken:
 
De kop van de windmolen.
 
Het hijsen van de wieken.


.....Bijna boven.....

Het aankoppellen is een precies werkje...



......En klaar!

En nu staan er dus drie winstmolen...... herstel.....
Nu staan er dus 3 windmolens langs de A15.
 
En..... en dat is mijn persoonlijke mening, .... ze misstaan niet! Door de hele polder heen staan elktriciteitsmasten, en die zijn (soms) hoger en lelijker om naar te kijken dan naar de windmolens.










Geen opmerkingen:

Een reactie posten