donderdag 18 juli 2013

 
Er zijn van die dingen waar wij als gewone burger niet bij stil staan.....
Die moet je gewoon even aan een collega vragen...
 


( 'Allo Trix, 't is Albert hier.

) Albert? Albert...... Eh..... je moet me even helpen..... Albert wie?

( Albert, Van België, uw buurman, van beneden.


) Ach Albert, sorry dat ik het niet meteen hoorde. Hoe is het met je?

( Goed, goed, ik word wat ouder, maar verder gaat het wel weer. Op het moment geen ernstige dingen, niets gebroken en het hart klopt nog immer vol vuur.

) Dat is fijn om te horen. Paola ook alles goed? En Fabiola?

( Zeker, zeker...... Ik zal ons Fabi uw groeten overbrengen!

) Doe dat! En ook aan de kinderen.... Niet vergeten hoor!

( Awel..... Da's precies waar ik u voor telefoneer..... De kinderen.....

)   Toch niets bijzonders hoop ik.... Of is dat onderkruipstertje weer bezig, die Delphine?

( Ach Delphine.... Dat is een blok aan het been.....

) Toch geen Vlaams blok mag ik hopen..... Nee grapje Albert, maar terzake, waar bel je me voor?

( Trix ik moet u iets vragen. Hoe heeft u  uw zoon op de troon gekregen?

) Denk je aan aftreden Albert?

( Inderdaad Trix, de dag waarvan ik wist dat zou komen is nabij...

) Nou Albert, je geeft Filip geen keus, je verteld hem je plannen om te stoppen, en zo zet je hem gewoon voor het blok.

( 'Ut Vlaams Blok......??????

) NEEEEEEE ALBERT!!!! DAT WAS EEN GRAP!!!

( Hoe met ik handelen dan, hoe deed jij dat?

) Ik heb geloof ik iets gezegd vanne.... "Alexander, je wordt straks 46, zou je onderhand niet wat gaan doen voor de kost? 't Is Wel leuk al die plezierreisjes op staatskosten, naar het is crisis en ik kan het bij de ministerpresident niet meer  verantwoorden dat je op je luie reet het belastinggeld zit te spenderen. Je gaat maar eens aan de bak.  En dat vrouwtje van je ook!

( En werkte dat?

) Dat hielp wel ja...... En ik moet je zeggen Albert..... Ik vind het heerlijk!!!!  Niet meer van hot naar her gesleept worden, geen lokale lekkernijen meer proeven, ik kan eindelijk uitslapen..... Ik kan het je van hart aanbevelen! Ik snap niet dat Elisabeth de scepter nog niet aan Charles doorgegeven heeft. Op onze leeftijd mogen we nog best een tijdje van het leven genieten, vind je ook niet?

( Trix, je hebt me een heel waardevol advies gegeven....

) Geen dank Albert, ik heb het met plezier gedaan.

( Ik ga de familie bijeen roepen en ik weet wat me te doen staat!

) Succes ouwe jongen, en je poot stijf houden hé!

(  Mijn poot is nog stijf na die laatste beenbreuk....

) Albert.... Dat was een grapje!

(  Hahaha, leuk jaja, maar nu ga ik u hangen.

) Tot ziens Albert, we spreken elkaar vast nog voor die tijd.

( Inderdaad Trix! Bon Change, Au revoir!

) Au revoir Berreke!!

En princes Beatrix der Nederlanden gooit de hoorn op de haak, en zucht: Ik hoop dat dat van dat hangen een grapje was....



Nog die zelfde dag kwam deze aankondiging op de Belgische televisie:


Geen opmerkingen:

Een reactie posten