maandag 22 juli 2013


En deze week lopen we met molentjes.....


Als een belg met zijn hoofd in het verband thuis komt zegt zijn vrouw: "Wat heb jij gedaan?"
Belg: "Ik was in holland en daar stond een molen. Ik ging dus naar binnen. Ik vroeg aan die holllander die binnen zat hoeveel wiekens heeft een molen eigelijk? En die hollander zegt 4. Dus ik keek uit het raampje. Ik ging tellen 1-2-3-4 stak mijn hoofd naar buiten kwam er nog een 5e aan......"



Waarom kijkt een molenaar altijd uit zijn raam?
Omdat hij niet door de muur kan kijken!



Boven in een molen is een lamp.
Beneden in de molen zijn drie schakelaars.
De molenaar wil weten welke schakelaar van die lamp is. Hoe doet hij dat?

Antwoord: Hij doet eerst de 1e schakelaar aan. Die laat hij 5 minuten aan.
Hij doet de 1e uit en de 2e aan. Dan loopt hij naar boven. Als de lamp aan is, is het de 2e schakelaar. Als hij uit is, voelt hij aan de lamp. Als die lamp warm is is het de 1e schakelaar, en als het geen van beide is is het de 3e schakelaar.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten