maandag 20 december 2021


 
Een man wordt beschuldigd van diefstal en moet voor de rechter komen. Rechter: "Hoe komt u aan al die nieuwe kerstspullen?" Verdachte: "Ik heb heel vroeg kerstinkopen gedaan i.v.m. de aangekondigde lockdown,  edelachtbare!" Rechter: "Hoe vroeg dan?" Verdachte: "Een uur voordat de winkel openging!"
Robin komt thuis met een slecht kerstrapport. Vader zegt: "Dit is een pak slaag waard." "Vind ik ook, "zegt Robin. "Kom, ik weet waar de meester woont."
De kerstman en z'n elfje lopen over de daken. Ze gaan door een schoorsteen naar beneden en komen in de huiskamer van een 70 jarige mevrouw terecht. Het elfje vraagt aan de Kerstman: "Wat zullen we deze mevrouw geven?" Waarop de kerstman antwoordt: "Wel, we geven haar een lekkere warme wollen deken zodat zij deze koude barre winter wel weer doorkomt." Zo gezegd zo gedaan en het tweetal gaat weer terug via de schoorsteen om hun reis verder voort te zetten over de daken. Drie huizen verder gaan ze weer door de schoorsteen naar beneden en komen ze in een huiskamer terecht waar zich een vrouw van ongeveer 35 jaren bevindt die in een bikini voor de open haard zit. En weer vraagt het elfje aan de kerstman wat ze deze mevrouw zullen schenken. Het antwoord van de kerstman luidt: "Wel, deze geven wij een badjas. Mocht de openhaard uitwaaien of raakt het hout op dan kan zij de badjas aantrekken en er weer warmpjes bij zitten". En weer ging het tweetal door de schoorsteen terug het dak op om de reis te vervolgen. Vijf huizen verder gaan ze weer door de schoorsteen naar beneden en komen in een huiskamer waar een meisje van 18 jaar in uitdagende kleding zit te wachten. Ook deze keer vraagt het elfje aan de kerstman wat hij aan deze jongedame wil geven. Waarop de kerstman antwoordt: "Als ik haar geef waar zij om vraagt, dan ben ik geen kerstman meer........ Maar doe ik het niet dan kan ik voorlopig niet terug omhoog door die nauwe schoorsteen..."




 
 
 

3 opmerkingen:

  1. leuke humor, i like it
    .Een @->- voor jou.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Daar zitten wat goede grappen in.

    Love as always
    dimario

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zie je wel zegt Flip, de kerstman en Sinterklaas lijken wel op elkaar.
    Nu begrijp ik waarom Oma de kerstman niet heeft uitgenodigd.
    Gelukkig zuchten de meiden. Hans

    BeantwoordenVerwijderen