maandag 30 augustus 2021


 



- het weekthema deze keer-


Een jongetje komt thuis van school en zegt trots: 'Mama, ik was de enige die een vraag van de meester kon beantwoorden.' 'En wat vroeg hij dan wel?' "Wie heeft die punaise op mijn stoel gelegd?"



Flipke komt 's middags opgewonden thuis van school, en vertelt dat hij die dag heeft leren schrijven. "Wat knap!" zegt zijn moeder, "Wat heb je geschreven? "Dat weet ik niet," zegt Flipke. "We leren morgen pas lezen."


Een moeder trof haar zoon in bed aan, terwijl hij al lang op school had behoren te zijn. Ze zei hem ogenblikkelijk naar school te gaan, of anders twee goede redenen te geven om zulks niet te doen. 'Ten eerste vinden de kinderen me niet aardig. En ten tweede vinden de leraren me he-le-maal niet aardig. Geef mij maar eens twee goede redenen waarom ik wél naar school zou gaan.' 'Nou, ten eerste ben je veertig. En ten tweede ben je rector.'


Les 1:
ik ga naar school =tegenwoordige tijd
ik ging naar school = verleden tijd
ik zit op school = verloren tijd
ik werk voor school = stommiteit

 







 

5 opmerkingen:

  1. bij ons begint de school nu woensdag 1 september
    -Een @->- voor jou.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dit soort dingen zaten bij mij in het eerste jaar in mijn agenda.

    Love As Always
    dimario

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hier beginnen de scholen pas 6 september...maar als ik deze mopjes zo lees dan vind niet iedereen dat weer fijn.
    Ze zijn leuk :)
    Groetjes en fijne week

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja, nu nog het zuiden en het is net of er geen vakantie is geweest.
    Veel ouders zeggen dat de rust is terug gekeerd, nou wacht maar af. Hans

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Niet echt veel zin om te lachen maar kwam toch even lezen bij je en wens je gezellige dag vandaag.

    BeantwoordenVerwijderen