maandag 3 augustus 2020



We zitten helaas  nog steeds in de corona-bubble.....  Spontaan een daagje erop uitgaan is er niet meer bij. Je moet bijvoorbeeld van tevoren tickets reserveren, zijn er speciale looproutes en kun je alleen contactloos betalen. Houd er daarom rekening mee dat de regels per uitje verschillen. Een spontaan dagje naar een sprookjespark is er dus even niet haalbaar, daarom komen deze week de sprookjes naar jullie!

Deze week:


 

 
Een ridder rijdt op zijn paard door het bos. Plotseling hoort hij roepen: ´Verlos mij! Verlos mij!!´ Hij gaat op het geroep af en komt uit bij een hoge toren. Helemaal bovenin de toren zit een meisje te wenen. ´Stoere ridder, haal mij hieruit !´roept ze. De ridder springt van zijn paard en loopt naar het deurtje, maar krijgt het niet open. Het lijkt wel alsof er iets zwaar achter de deur ligt. Dan roept het meisje: ´Wacht, ik laat mijn haar zakken, dan kan je eraan naar boven klimmen´ Ze gooit haar meterslange haar naar beneden en de ridder klimt naar boven. Als hij boven is, klautert hij door het venstertje en het meisje valt in zijn armen. ´Ooh stoere ridder! Dank je wel! Ik ben prinses Rapunzel´ De ridder zegt zijn naam en vraagt hoe ze zo'n lang haar heeft gekregen. Rapunzel antwoordt dat ze jarenlang heeft opgesloten gezeten in de toren. De ridder kijkt eens verbaasd rond en ziet allen een tafel, een stoel en een bed staan, geen douche of bad en w.c…… Daarom vraagt hij : ´ Joh, waar heb je dan al die jaren je behoefte gedaan’ ? Rapunzel gaat naar het midden van het kamertje, tilt een plank op en wijst naar een gat in de vloer. ´Hierin,´zegt ze,´waarom denk je dat beneden de deur niet opengaat ?´

 

Zitten twee mannen tijdens hun werk te kletsen over de meest uiteenlopende zaken. Op een gegeven moment begint de een te klagen over zijn huwelijk en zegt tegen de ander concluderend dat hij een echt rothuwelijk heeft. Daarop zegt die ander: "Nou ik heb anders echt een sprookjeshuwelijk!" Waarop de klagende collega antwoordt: "Oh ja joh?" Zegt die ander: "Ja, als ik straks thuis kom, zit er een heks op de bank te wachten!"
 


 
Roodkapje loopt door het bos en ineens ziet ze de grote boze wolf in de bosjes zitten. Ze loopt naar hem toe en zegt: "Maar grote boze Wolf, wat heeft u kleine oogjes!?" Zegt de grote boze wolf: "Rot op joh, ik zit te schijten."

 


 
 


3 opmerkingen:

  1. ocharme rapunzel, dat laten ze niet zien in de film :o)
    -Een @->- voor jou.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. whahahahah... zo ga je sprookjes heel anders bekijken.

    Love As always
    Di mario

    BeantwoordenVerwijderen
  3. We zijn nu zeker beperketer in onze vrijheid, maar het kan niet anders.
    Ik begrijp het met de deur.
    Leuk kort sprookje.
    De sprookjes zijn de wereld nog niet uit. Hans

    BeantwoordenVerwijderen