maandag 13 november 2017

Justitie

Een moordenaar moet voor de rechter komen. De rechter kijkt de man streng aan en vraagt: 'Waarom heeft u het slachtoffer met pijl en boog gedood?' 'Ik wilde de buren niet wakker maken Edelachtbare.'

"Ik heb zowel goed nieuws als slecht nieuws," zei de advocaat die een echtscheidingszaak behandelde. "Ik kan best wat goed nieuws gebruiken," verzuchtte zijn cliënt. "Wat is het?'' "Uw vrouw heeft haar eis dat uw toekomstige erfenis onder de boedelscheiding valt ingetrokken." "En het slechte nieuws?" "Na de scheiding trouwt ze met uw vader."


Een vent moet bij de rechtbank getuigen over een verkeersongeluk. Zegt de president: "Hoe ver stond je er vandaan?" Zegt-ie: "Een meter, 45 centimeter en 2 millimeter." Zegt die president: "Zo, heb je het opgemeten?" Zegt-ie: "Ja." Vraagt de president: "Waarom heb je dat opgemeten?" Hij zegt: "Nou, ik dacht bij mezelf, ik zal wel moeten getuigen. Zal er wel een of andere klootzak vragen hoe ver ik er vanaf stond."


Verdachte tegen rechter: "Edelachtbare, als u mij de tijd geeft, kan ik zonder problemen aantonen dat ik absoluut onschuldig ben!"
Rechter: "Goed, dan veroordeel ik u tot twintig jaar, dat moet genoeg zijn."


Geen opmerkingen:

Een reactie posten