vrijdag 17 juni 2016


Vandaag geen youkebox zoals men doorgaans gewend is, maar een verhaaltje aangevuld met muziek.
Een week of wat geleden was het hier noodweer. Onder melktijd kwam het water met bakken de hemel uit en het begon te onweren. HET DONDERT EN HET BLIKSEMT en toen…. Een hele harde knal. Twee kilometer vederop, inslag op het woon-zorgcomplex in Hoornaar. Wat bleek: de telefoonlijn beschadigd en wij hier zonder TELEPHONE. Er waren ook mensen die via diezelfde lijn ook geen internet en televisie meer konden ontvangen. Nou, internet hadden wij nog wel, maar heel traag.
Van buren hoorden we dat zij de KPN al gebeld hadden, met de vraag: PEOPLE, HELP THE PEOPLE, dus we dachten dat wordt opgelost. Maar na een dikke week (en inmiddels zelf een paar keer bellen) nog geen telefoon. Ook bedrijven hier in de buurt niet (taxicentrale, verwarmingsbedrijf, mechanisatie-bedrijf, enz) en zelfs de dokterspost in Hoornaar waren onbereikbaar. Niet netjes van de KPN! Bovendien wonen er hier nog een aantal oudere mensen (zelfstandig!), van dik in de tachtig, die geen andere verbinding met de buitenwereld hebben als hun vaste telefoonlijn. (d.w.z. geen internet of mobiele telefoon) Dus maar weer eens boos bellen met de KPN: die gaven als reactie; IK WIST NIET DAT JE KWAAD WERD!
Om een lang verhaal kort te maken. Bij de probleem oplossing ( er bleek een kabel beschadigd), we er nog een kabel kapot getrokken bij de grafwerkzaamheden….. (gevolg drie dorpen zonder verbinding) Dat ging goed!! DON”T WORRY BE HAPPY!! Ook weer repareren….. Na een dag of vier knutselen aan de kabels hadden we weer verbinding met de buitenwereld.
En nu treed de wet van Murphy in werking: Het scherm van mijn laptop gebarsten. Dus nu zit ik te werken op een reserve laptop van het bedrijf van mijn man en zwagers, waar niet alle gegevens opstaan die ik nodig heb (GRRRRRRRRR) Maar ik red me ermee. Ook heb ik niet alle blogadressen waar ik doorgaans reageer paraat. Sorry hiervoor En nieuwe laptop is inmiddels besteld en kan over een week of twee tot mijn beschikking staan. Dat wordt dus nog even aanklungelen. Maar goed, nu de muziek!




Guus Meeuwis - Het dondert en het bliksemt


Lady Gaga & Beyonce – Telephone


Birdy - People Help The People


Pleps -'k Wist niet dat je kwaad werd


Bobby McFerrin - Don't Worry Be Happy


Geen opmerkingen:

Een reactie posten