maandag 13 juni 2016

Hellup!!


Soms overkomt je iets waar je niets aan kunt doen..... En andere mensen (die er wel iets aan {zouden} kunnen doen, maken fouten waardoor iets helemaal fout gaat...
Kortom een weeklang: Foutje..... Bedankt-onderwerpen, klachtenservice en misverstanden. HELLUP!!!!



Mevrouw Jansen wordt bij het binnengaan van een groot warenhuis plotseling omringd door personeel, chefs, fotografen enzovoorts. Onthutst kijkt ze naar de man die haar een grote bos bloemen aanbiedt en die zegt: 'Gefeliciteerd, mevrouw, u bent onze miljoenste klant, ik heet u van harte welkom, U mag op de afdeling waar u zojuist naar toe wilde gaan voor ?1000,- aan artikelen uitzoeken.' Mevrouw Jansen wordt bleek en zegt: 'Ik was op weg naar de Afdeling Klachten!'

Een man belt de helpdesk van een niet nader te noemen automatiseringsbedrijf:'Goedemorgen, met de helpdesk' 'Ik heb een probleem met mijn computer...' 'Wat is er danaan de hand?' 'Er staat een melding op mijn scherm: In-su-fisi-jent disk-spees.' 'Ah, danis waarschijnlijk uw harde schijf vol. Hoe groot is uw harde schijf?' 'Dat weet ik zoniet. Moet ik dat even opzoeken?' 'Graag, belt u dan even terug?' Afgesproken. Tienminuten later belt de man terug... 'Nou, ik weet het hoor, maar het was wel een hele toerom erachter te komen...' 'Hoezo dan? U kunt dat toch redelijk eenvoudig opzoeken?' 'Nou, de hele kast moest open... Maar ik weet het: Hij is ongeveer 15 cm lang, 11 cm breed en 2cm hoog...' 'Meneer, ik bedoel eigenlijk de opslagcapaciteit' 'Vertelt u mij dan evenhoeveel er in een vierkante centimeter gaat, en dan reken ik het wel even voor u uit...'

Helpdesk: "Met KPN, kan ik u helpen?" Oude vrouw: "Goedemiddag! Ik heb nu al vier uur op jullie zitten wachten! Kunnen jullie me alstublieft zeggen hoe lang het duurt voor jullie me helpen?" Helpdesk: "Uhh..? Pardon, ik snap het probleem niet helemaal." Oude vrouw: "Ik heb de klachtenpagina van de KPN op de computer opgezocht want de telefoon doet het niet meer en ik heb meer dan vier uur geleden de helptoets al ingedrukt. Kun je me zeggen wanneer jullie nu eindelijk komen?"

Klant: "Ik ben gecrashed!"
Helpdesk: "U bent gecrashed?"
Klant: "Ja, mijn spelletje doet het niet meer."
Helpdesk: "Oké druk op Control-Alt-Delete om opnieuw op te starten.."
Klant: "Nee, hij is niet gecrashed, ik ben gecrashed."
Helpdesk: "Huh?"
Klant: "Ik ben met mijn spelletje gecrashed. Dat zei ik toch? Nu doet hij het niet meer."
Wat bleek. De klant speelde het spel Lunar Lander en was neergestort met zijn ruimteschip.
Helpdesk: "Druk eens op "New Game"."
Klant: [pauze] "Wauw! Waar heb je dat geleerd? Bed
ankt!"






Geen opmerkingen:

Een reactie posten