maandag 1 juni 2015


Deze week, i.v.m. 10 jaar Alpe d'huZes, een aktie waarbij men geld inzameld voor het K.W.F., verhalen, cabaret, liedjes en aanverwante zaken, die met deze ziekte, en de aktie voor Alpe d'Huzes te maken hebben. K.W.F. Dit staat voor Koningin Wilhelmina Fonds, Kankerbestrijding. Omdat er geen specifiek moppen over deze ziekte zijn, beginnen de moppen van deze week allemaal met dezelfde zin:
Komt een vrouw bij de dokter........
Dit omdat de schrijver Kluun een boek schreef over wat de ziekte kanker voor hem, zijn overleden vrouw en zijn huidige vrouw (in boek vriendin) te weegbracht.....
Het boek is een antal jaren geleden verfilmd.


Een vrouw komt bij de dokter, bont en blauw geslagen... Dokter: "wat is er gebeurd?"
Vrouw: "Dokter, elke keer als mijn man dronken thuiskomt slaat hij me ineen..."
Dokter: "daar ken ik een zeer doeltreffend middel tegen: de remedie als uw man dronken thuiskomt, neem een kopje kamillethee en begin te gorgelen, gorgelen, gorgelen."
2 weken later komt de vrouw terug bij de dokter zij ziet er herboren en fris uit.
Vrouw: "Dokter, dat is een geniale oplossing! Telkens mijn man beschonken thuiskwam en ik kamillethee gorgelde, is er niets gebeurd!
Dokter: "Zie je nu hoe eenvoudig het is om je mond te houden ?"
                  
Komt een vrouw bij de dokter: "Oh, ik ben zo vreselijk verkouden." Zegt de dokter: "Nou, kleedt U maar uit." De vrouw vindt dit al een beetje raar, maar kleedt zich toch helemaal uit. Ze moet van de dokter op de behandeltafel gaan liggen, waarna de dokter haar een ontzettende beurt geeft. Geschrokken roept de vrouw: "Zeg dokter, waar is dit allemaal voor nodig, ik ben alleen maar verkouden!" Sorry, ik kan er niks aan doen", zegt de dokter, "ik ben namelijk van Artsen Zonder Grenzen!"

                                                                 
Komt een vrouw bij de dokter. Zegt de dokter: "Goh tijd niet gezien, ziek geweest?"
                                                                


Er komt een vrouw bij de dokter, en ze zegt: "Dokter, ik heb ik merk dat mijn buik dikker wordt en ik ben er niet gerust op, dokter. Als hij haar onderzocht heeft, zegt de dokter dat ze zich geen zorgen hoeft te maken. "Mevrouwtje," zegt hij, "het is een ophoping van gas in uw buik. Dat gaat vanzelf weer over." Maar de buik van de vrouw wordt alleen maar dikker, en ze gaat weer naar de dokter. "Nee mevrouw, u bent niet zwanger," zegt de dokter: "het is echt alleen maar lucht, alleen maar lucht." Gerustgesteld gaat de vrouw naar huis, maar de kwaal gaat niet over: haar buik wordt steeds dikker. Ook bij het derde bezoek aan de dokter krijgt zij te horen: "Mevrouwtje, het is alleen maar lucht, alleen maar lucht." Hierna krijgt de dokter de vrouw niet meer op bezoek. Als de dokter enkele maanden later door een drukke winkelstraat loopt, ziet hij ineens de vrouw achter een kinderwagen lopen. Hij loopt naar de vrouw toe, kijkt in de kinderwagen en ziet een tweeling liggen. Dan vraagt de dokter aan de vrouw: "Wat is dat nou?" "O gewoon", zegt de vrouw, "twee scheten met een pet op."
 





Geen opmerkingen:

Een reactie posten