donderdag 18 april 2013

grassap



In het vakblad Veeteelt stond een interresssatnartikel over GRAS. Nee....... Niet voor het vee, maar voor de mensen. Er schijnt een hele hype te zijn over het drinken van grassap.
 
Grassap is een populaire manier voor mensen om hun voedingsstoffen drinken terwijl het verbeteren van hun gezondheid. Tarwe gras kan worden gekocht of verbouwd thuis en worden geperst om op een krachtige manier  het lichaam te ontgiften. (??)(Ik zet hier persoonlijk dus vraagtekens bij....)

Sommige mensen eten de ruwe grasbladeren, de meesten geven de voorkeur aan om een sapcentrifuge te gebruiken en het gras te breken met toevoeging van water, waarna door het draaien van de bladeren  een drinkbare vloeistof ontstaat.  

Nu kun je niet iedere grassoort gebruiken voor dit drankje. Gewoon weidegras of uw eigen gazonnetje is niet geschikt voor dit doel. Men moet tarwegras gebruiken. Dit kan men kopen in reformzaken of zelf kweken.  




WAARSCHUWING!
Het sap kan leiden tot misselijkheid en hoofdpijn.





Meer lezen over grassap? :
http://www.versapers.nl/Watistarwegras.html


PERSOONLIJKE MENING

Ik zelf begin er niet aan..... Ik wil best geloven dat je er slank van wordt, kotsmisselijk alles uitbraken is nu niet bevoordelijk voor de eetlust. Maar bedenkend dat een koe 4 magen nodig heeft om gras te verwerken, en wij mensen er maar eentje hebben, die oorspronkelijk niet bedoeld is om gras te verzuren en te vergisten.... Ik vrees met grote vreze dat ik na het nuttigen van dit goedje behoorlijk aan de "race" zal gaan..... Richting toilet....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten