maandag 12 maart 2012


Iedereen klaar voor een weekje VISSEN?


Twee mannen zitten te vissen op zee. Na een paar uur vissen hebben ze nog steeds niks gevangen. Ze besluiten naar huis te gaan en proberen de boot te starten.
Dat lukt niet en na een flinke knal krijgen ze geen beweging meer in de boot. Na twee dagen op zee te hebben gedobberd, zien ze een fles in zee drijven. Ze maken hem open waarna er een grote rookwolk uitkomt, gevolgd door een geest.
De geest zegt: Okay jongens, jullie mogen een wens doen. Maar eentje, want ik heb haast, dus schiet op. Na even nagedacht te hebben, zegt van de mannen: Ik wens genoeg bier voor de rest van mijn leven! En ja hoor, het zeewater verandert in bier.
Zegt die andere: Slome, nu moeten we steeds in de boot pissen!


Bij een visvijver staat een man met een spiegel.
Een voorbijganger vraagt verbaasd: Wat bent u aan het doen?
Aan het vissen, is het antwoord.
Met een spiegel?
Jazeker. Ik heb het uitgevonden. Mijn kostje is gekocht!
Hoe doet u dat? wil de voorbijganger weten.
Dat wil ik u graag vertellen, maar dat kost u wel vijf euro.
De voorbijganger heeft het er graag voor over en geeft meteen het gevraagde geld.
Wel, zegt de visser, eigenlijk is het heel eenvoudig. Je richt de spiegel op het water en als een vis voorbij zwemt laat je hem schrikken door de lichtstralen die door de spiegel worden weerkaatst. De vis raakt dusdanig in de war dat je hem zomaar kunt pakken.
En, hoeveel heeft u er al gevangen met deze methode?
Antwoord de visser: U bent vandaag de negende, meneer…


Een man zit bij een riviertje en gooit zijn hengel in het water. Komt er een politieagent aan en zegt tegen die man: "Mijnheer, het is hier verboden om te vissen." Waarop de man antwoord: "Ik ben niet aan het vissen agent, ik leer mijn worm hoe die moet zwemmen!"

Twee Nederlanders en een Belg zijn op expeditie door Brazilië. Na een week door de slopende jungle gedwaald te hebben, zien ze aan de overkant van een rivier twee dorpen liggen. Ze besluiten er naar toe te zwemmen. Echter zou de rivier wel eens bevolkt kunnen worden door een piranha-achtige vis, die door de lokale bevolking "klootgappertje" wordt genoemd. Een van de Nederlanders besluit als eerste naar de overkant te zwemmen, om te zien of het wel veilig is. Halverwege voelt hij een brandende pijn in zijn onderlichaam. Eenmaal aan de overkant denkt hij: Als ik de lul ben, dan zij ook, en hij roept met zijn hoge stem: "Het is oké hoor!" De tweede Nederlander neemt een duik. Hem overkomt precies hetzelfde en ook hij roept met een hoog stemmetje: "Het is oké hoor!" De Belg springt dan in het water, maar komt tot verbazing van de twee Nederlanders niet meer boven. Na een minuut of vijf verschijnt hij vlak voor hen proestend weer aan de oppervlakte. "Ja," zegt hij met een gewone stem, "het was inderdaad oké." "Hoe heb je het toch geflikt," vragen de Nederlanders verbaasd. Springt er opeens een vis boven water uit, die met een hoog stemmetje naar de Belg roept: "Vuile klootzak."







Geen opmerkingen:

Een reactie posten