vrijdag 24 juni 2011

Week item bij de politie

Even een snel berichtje voor onze politie collega's:

De aanvraag voor het nieuwe zomeruniform is rond! De kosten moeten we echter zelf dragen. I.v.p de overhemden met lange mouwen mogen nu ook korte mouwen, polo's en t-shirts gedragen worden, mits voorzien van de juiste  emblemen en logo's. Hier dienen we zelf voor te zorgen. Ook korte broeken en rokken worden toegestaan, mits functioneel en onder dezelfde voorwaarden: zelf aanschaffen, waarbij de kosten niet gedeclareerd kunnen worden. Het zomer tenu zal er  hierdoor zeer gevarieërd uit gaan zien, maar wie betaald bepaald! Tot zover de uitslag van onze onderhandeligen met de minister over de looks het zomer uniform, en nu maar hopen dat het gaat werken. Tot zover ons snel-nieuws.

<^><^><^><^><^><^><^><^><^><^><^><^><^>

Ook wordt het, nu het zomer geworden is tijd voor een auto met een open dakje. Voor iedereen eigenlijk wel, ook voor de doorsnee aurtomobilist, maar zo'n auto is voor de meeste mensen meestal nog een luxe. Zo niet voor oom agent....

Rijdend langs de A2 (of welke snelweg dan ook), op de daaraan gelegen bedrijventerrreinen, kom je een aantal autodealers tegen. En niet de alleen allergewoonste merken, veelal de meest lixe namen. Je ziet er bijv.  de distributeur van de Hummer. Ik ken niemand met een Hummer. Behalve een BN-er van de televisie, ik heb hem ooit eens zien rijden, sloeg bij Hilversum Mediapark af. 

Daarna zien we de Lexus garage. Ik ken niemand met een Lexus, hoewel ik moet toegeven dat je die wel steeds meer ziet langs de weg.
Je ziet steeds hetzelfde patroon op bedrijventerreinen; je ziet een gebouw, daarop de naam van de auto, en daaronder op de parkeerplaats een aantal modelletjes. Daar kan je dan die auto's kopen.
Maar.....nu zag ik laatst  weer zo'n gebouw met een naam, en een aantal auto-modelletjes  op de parkeerplaats, witte modelletjes met een leuk, fris rood en blauw gestreept design.  En.........  er stond  Politie op het gebouw. En nu vraag ik me dus af: Wat zouden die politieautootjes aan de A2 kosten? Ik heb altijd al eens heel hard willen rijden met zo'n sirene aan!....... En met een open dakkie voor in de zomer........

Spijker_1

Geen opmerkingen:

Een reactie posten