5 tips voor de perfecte reclameposter
Wil je de perfecte reclameposter maken? Dan kun je onderstaande vijf tips wellicht ontzettend goed gebruiken!
Zorg dat je doel duidelijk is
Een mooie affiche laten drukken is natuurlijk altijd een goed idee. Het is echter wel belangrijk vooraf goed na te denken wat je precies wil. Bepaal voor jezelf wat nu precies het doel is van de posters en wat je ermee wil bereiken. Wil je mensen bijvoorbeeld puur informeren of juist overhalen om een bepaald product te kopen of een evenement te bezoeken? Of doe je het puur om de merkbekendheid te verhogen?
Design
Het design is vanzelfsprekend ontzettend belangrijk wanneer je een affiche wil ontwerpen en laten bedrukken. Voor de perfecte reclameposter moet het design uiteraard tot in de puntjes verzorgd zijn. Dat doe je onder andere door rekening te houden met de omgeving waar het aanplakbiljet komt te hangen en de doelgroep die je wil bereiken.
Niet te veel tekst
Het liefst wil je op het affiche natuurlijk zoveel mogelijk informatie zetten om de mensen te overtuigen. In de praktijk werkt dat echter juist averechts. Een ongeschreven regel rondom het ontwerpen van reclameposters is: hoe minder tekst, hoe beter. Natuurlijk kan bepaalde tekst simpelweg niet ontbreken. In veel gevallen kan een datum, hashtag of merknaam meer dan voldoende zijn.
Maak een ontwerp
Het is onmogelijk om een reclameposter te maken zonder een goed idee. Begin dus eerst met het schetsen van een bepaald ontwerp dat aansluit bij het doel van de posters. Dat doe je dus met behulp van het eerder bedachte design in combinatie met de tekst. Ben je hier zelf niet goed in? Huur dan een professional in.
Kies voor diverse formaten
Opvallend genoeg zijn mensen vaak geneigd om de poster tig keer in hetzelfde formaat uit te printen. Als je echt de aandacht wil vangen van mensen, is het echter verstandiger om te kiezen voor verschillende formaten. Dan kun je ze namelijk op heel veel verschillende plaatsen kwijt. En dat betekent uiteraard ook dat je meer kans hebt dat de doelgroep effectief bereikt wordt.
Voorbeeld: de aktie van de komende weken:
Je marketing moet goed op orde zijn, zeker als je een goed product op de markt brengt.
BeantwoordenVerwijderenJammer dat het winkeltje van jullie zover weg is.
Ik wil wel meer soorten van Cees zijn kaas willen proeven. Hans
Heel veel sterkte en vertrouwen.
Verwijdereneen lekker sneetje kaas tussen je boterham, mmmm
BeantwoordenVerwijderenEen @->- voor jou.