zaterdag 12 maart 2022


(reclame poster voor het parade paardje van de kaas: Ruby, won super-gold op de world cheese verkiezing afgelopen jaar) 

5 tips voor de perfecte reclameposter


Wanneer je wat meer naamsbekendheid wil krijgen voor je bedrijf, een product, dienst of een evenement, zijn er heel veel manieren om dat te doen. Je kunt er bijvoorbeeld voor kiezen om een folder de laten maken en mooie posters laten drukken behoort tot de mogelijkheden.

 Wil je de perfecte reclameposter maken? Dan kun je onderstaande vijf tips wellicht ontzettend goed gebruiken! 

Zorg dat je doel duidelijk is 

Een mooie affiche laten drukken is natuurlijk altijd een goed idee. Het is echter wel belangrijk vooraf goed na te denken wat je precies wil. Bepaal voor jezelf wat nu precies het doel is van de posters en wat je ermee wil bereiken. Wil je mensen bijvoorbeeld puur informeren of juist overhalen om een bepaald product te kopen of een evenement te bezoeken? Of doe je het puur om de merkbekendheid te verhogen?

Design

Het design is vanzelfsprekend ontzettend belangrijk wanneer je een affiche wil ontwerpen en laten bedrukken. Voor de perfecte reclameposter moet het design uiteraard tot in de puntjes verzorgd zijn. Dat doe je onder andere door rekening te houden met de omgeving waar het aanplakbiljet komt te hangen en de doelgroep die je wil bereiken. 

Niet te veel tekst 

Het liefst wil je op het affiche natuurlijk zoveel mogelijk informatie zetten om de mensen te overtuigen. In de praktijk werkt dat echter juist averechts. Een ongeschreven regel rondom het ontwerpen van reclameposters is: hoe minder tekst, hoe beter. Natuurlijk kan bepaalde tekst simpelweg niet ontbreken. In veel gevallen kan een datum, hashtag of merknaam meer dan voldoende zijn. 

Maak een ontwerp 

Het is onmogelijk om een reclameposter te maken zonder een goed idee. Begin dus eerst met het schetsen van een bepaald ontwerp dat aansluit bij het doel van de posters. Dat doe je dus met behulp van het eerder bedachte design in combinatie met de tekst. Ben je hier zelf niet goed in? Huur dan een professional in. 

Kies voor diverse formaten 

Opvallend genoeg zijn mensen vaak geneigd om de poster tig keer in hetzelfde formaat uit te printen. Als je echt de aandacht wil vangen van mensen, is het echter verstandiger om te kiezen voor verschillende formaten. Dan kun je ze namelijk op heel veel verschillende plaatsen kwijt. En dat betekent uiteraard ook dat je meer kans hebt dat de doelgroep effectief bereikt wordt.


Voorbeeld: de aktie van de komende weken:



En volgende week is het weer Cum Laude!


Poster van vorig jaar, Cum Laude/ Oktoberboerenkaas maand:








 

3 opmerkingen:

  1. Je marketing moet goed op orde zijn, zeker als je een goed product op de markt brengt.
    Jammer dat het winkeltje van jullie zover weg is.
    Ik wil wel meer soorten van Cees zijn kaas willen proeven. Hans

    BeantwoordenVerwijderen
  2. een lekker sneetje kaas tussen je boterham, mmmm
    Een @->- voor jou.

    BeantwoordenVerwijderen