maandag 7 maart 2022


 

....wel een week lang bloggen over reclame...




De groenteboer zette een bord neer:

"Aubergines, 25 cent per stuk, drie voor 1 gulden."

De hele dag kreeg hij klanten die riepen:

"Maar dat is bespottelijk! Voor een gulden hoor ik er vier te krijgen en geen drie."

De winkelier gaf zich gewonnen en pakte gehoorzaam vier aubergines in. De kleermaker naast hem had aandachtig toegekeken en vroeg na een tijdje aan zijn buurman:

"Moet je die fout op dat bord niet verbeteren?"

"Wat voor fout?" vroeg de groenteboer.

"Voordat ik dat bord buiten neerzette had ik nog nooit meer dan één aubergine tegelijk verkocht!"

 


Vanuit een reclamespot voor bloemen zegt de verkoper:

"Koop vandaag nog bloemen voor uw geliefde!"

Een vrouwelijke kijker denkt bij zichzelf:

"Ja, aan de getrouwden denken ze weeral niet!"

 


Onlangs namen twee bierfirma's, Jupiler en Maes, het tegen elkaar op in een 'maak-een-zo-goed-mogelijke-reclame'.

Zo gezegd, zo gedaan, en na twee weken kwam een groot testpubliek mannen samen op een persconferentie.

Als eerste kwam de Maes-reclame:

Drie mannen beklimmen een hoge berg, smijten een blikje naar beneden en snowboarden erachter aan.

Na een spectaculaire achtervolging op het blikje (en drie elands geramd te hebben) drinken de mannen lekker hun biertje, dat ze hierjuist nog tegen 80km/u achterna zaten.

Meteen gevolgd door de slogan 'Maten, makkers, Maes!' natuurlijk.

Iedereen enthousiast en Maes wrijft al in de handen.

Het spotje van Jupiler begint:

Het is vijf uur 's morgens, je staat te zeiken in de brievenbus van je buurman en je hebt vier onbekende tattoos...

Jupiler, mannen weten waarom!

Uitslag:

Jupiler won overtuigend en zo bewijst het maar weer eens: It's funny 'cause it's true!













3 opmerkingen:

  1. Loekie is gelukkig weer terug, altijd leuk tussen de reclame door.
    Reclame werkt, vooral als men denkt er beter van te worden.
    Jupiler had wel een reclame die klopt. Hans

    BeantwoordenVerwijderen