maandag 21 juni 2021



Naast de oranje kleding, de oranje versierde straten, irritante reclames op t.v. en bier drinken, zijn ook de oranje lekkernijen onlosmakelijk met voetbal verbonden. Bitterballen, de oranje tompouce, oranje koeken, paprika chips... noem maar op. Maar er is ook een veel gezondere oranje eet-variant, namelijk:  De sinaasappel!  En als vervanging voor bier het sap van deze vrucht.



Het is oranje en roept: "ik ben een basketbal, ik ben een basketbal!"
(Een sinaasappel die lijdt aan grootheidswaanzin.)


Een vrouw zit op een bankje in het park, en eet sinaasappelpitten. Een man die voorbij loopt vraagt haar waarom ze dat doet. Zegt de vrouw: daar wordt je slim van. De man is daar nieuwsgierig naar, en zegt: kan ik er 5 kopen? Dat kan zegt de vrouw, dat is dan 15 euro. De man betaalt, eet ze meteen op en loopt verder.

Even later komt de man terug en zegt: Ja, hallo,  voor 15 euro had ik eigenlijk een paar kilo sinaasappels kunnen kopen en had ik de pitten gratis bij gekregen.
Zegt de vrouw: Nou, kijk eens aan, het begint al te werken



 Het schijnt door de coronacrisis nu ook zeer slecht te gaan in de sinaasappel branche….... Later deze week volgt er een speciale pers-conferentie!!!!











6 opmerkingen:

  1. Misschien is deze pas voor morgen, maar ik heb er nu al vast om gelachen.

    Love As always
    Dimario

    BeantwoordenVerwijderen
  2. nederland en oranje :o)
    -Een @->- voor jou.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Die Ollandermoppen en oranjegekte die doen het hier wel.
    Maar wss worden de Belgen daar ook wel op de korrel genomen.
    De mandarijn vind ik de leukste ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ha lachen om de sinasappelpitten :)
    Heerlijk zulke humor
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Vandaag veel oranje gezien, oudjes die ook helemaal in het oranje gevoel opgingen.
    @ Kan niet zo goed type door een operatie aan mijn hand. Hans

    Ot. De gezellige verzoekjes liggen op het log Bankje voor de volgende show.
    De shows staan allemaal op: http://logbankje.nl

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nog bedankt voor de kalender plaatjes, oma is happy.

      Verwijderen