maandag 12 augustus 2019


"Ik zit elke dag alleen", tweette onlangs een meisje van 25. "Waar vind ik een sociaal leven?" Haar bericht kreeg zo veel respons dat ze de hashtags #eenzamejongeren en #maatjegezocht begon. Die gaan viraal op Twitter: veel andere jongeren geven aan ook eenzaam te zijn en vrienden te zoeken.
Hoewel je bij eenzaamheid misschien denkt aan ouderen die alleen thuis zitten, zijn jongeren vaker eenzaam. Maar liefst vier op de tien jonge mensen (16-34 jaar oud) voelt zich ten minste een keer per week eenzaam, tegenover 16 procent bij mensen boven de 55.
"Eenzaamheid heeft niks te maken met leeftijd, het speelt in de hele samenleving", zegt eenzaamheidsexpert Jeanette Rijks. Miljoenen mensen in Nederland hebben ermee te maken. "We moeten anders kijken naar eenzaamheid."
En dat gaan we deze week doen, het weekthema is daarom:
 "eenzaamheid"




Een man zit al vier jaar op een onbewoond eiland. Dan spoelt er een beeldschone jongedame op een ton aan. Hij verteld haar over zijn eenzaamheid. "Oh", zegt het meisje. "Dan kan ik u iest bieden, waar u al heel lang niet meer van hebt kunnen genieten." "Werkelijk?" roept de man. "Zit er dan werkelijk whisky in die ton?"


Een weduwe vrouw van 70 jaar, die de eenzaamheid zat was, wilde weer opnieuw trouwen. Ze plaatste een advertentie in een locale krant met de tekst:
 MAN GEZOCHT! 
IN DE LEEFTIJDSGROEP VAN 70 JAAR OF OUDER , MAG MIJ NIET SLAAN, MAG NIET WEGRENNEN VAN MIJ, EN MOET GOED IN BED ZIJN! GRAAG REAGEREN IN PERSOON ZELF.
 Na 2 dagen gaat de deurbel. Hoewel ze er tegenop ziet, opent ze de deur. Voor haar ziet ze een grijze man zonder armen en benen in een rolstoel. “Je denkt toch echt niet dat ik jou zou willen”, zegt de vrouw, “Kijk nou eens naar jezelf……..je hebt geen benen!” De oude man glimlacht, en zegt; “Daarom kan ik niet wegrennen van jou”! Ze gromde een keer. “Je hebt zelfs geen handen!” Weer glimlachte de oude man en zegt; “Dan kan ik je ook niet slaan!” Ze kijkt met een doordringende blik naar de oude man en vraagt; “Ben je nog steeds goed in bed”? De man gaat goed in zijn rolstoel zitten en met een enorme glimlach zeg hij; “Ik heb toch op de deurbel gedrukt”?

Hoe sterft een hersencel van een dom blondje?
Eenzaam!!!







Geen opmerkingen:

Een reactie posten