zaterdag 3 januari 2015

Boertjes van Buuten - Bie Mien op de boerderieje

Wie naar de tekst luistert (en niet naar het filmpje kijkt), snapt dat ik vandaag wat van mijn boerderij wil laten zien....


Voor de mensen die miij niet kennen:
Hier woon ik,
.... en hier werk ik....

 
 En die boerdrij moet hier en daar wat opgeknapt worden


 De erfverharding was zoals u boven ziet, hard nodig om aangepakt te worden:
met gebroken puin is het nu al een stuk beter (net voor de kerst gebeurt),
maar we zijn nog niet klaar.
Nu werd Silvera ook nog ziek,
Nadat ze haar kalfje (onder)  kreeg.

 
Silvera kan na de geboorte van haar kalfje  niet meer staan, en zal een lange revalidatie voor de boeg hebben. Dat wil zeggen dat ze apart ligt in een strohok in de hooiloods en om de paar uur het de hand water en voer krijgt. Ook moet ze getakeld worden om te kunnen staan om melk te geven voor haar dochter.
 
 
Ook de andere koeien moeten verzorgt worden.
En de kalfjes:
Kristel, Pippeloentje en Klaartje
 
en Fenna en Kodette
 
Maar de grootste zorgen hebben we om Silvera. De kans bestaat dat als zij liggende eet en drinkt, dat ze stikt. Ook kunnen haar hart en longen het begeven omdat ze daar teveel met haar gewicht op rust.
******
Nogmaals: sorry dat ik mijn prioriteiten even moet verleggen, ik zou graag op jullie blogs willen reageren, maar ik krijg op dit moment amper de kans om mijn eigen blog te schrijven.
 
 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten