maandag 24 februari 2014

moppen menselijk lichaam


844ea-week-maandagmop
********* 

Deze week gaan we een paar dagen op reis in het menselijk lichaam!!




De onderwijzer geeft les over het menselijk lichaam.
Hij verteld:’ Als ik me buk, stroomt het bloed naar mijn hoofd. Waarom niet naar mijn voeten, terwijl die toch altijd beneden zijn?’
Bob weet het antwoord; ‘ Die zijn niet hol, meneer!’

 
 2 Lintwormen, die in de darmen wonen besluiten om een kijkje verderop in het menselijk lichaam te nemen
Wanneer ze in de maag aankomen besluiten ze om elk een andere richting uit te gaan, ze spreken af dat ze over 1 uurtje mekaar terugzien in de maag.
Wanneer ze dan terug samenkomen in de maag, vertellen ze mekaar wat ze hebben gezien.
Lintworm 1:"Tsjonge, jonge, ik kroop omhoog tot ik een klein wurmpje naar beneden zag komen, die als een soort poortwachter de andere gang afsloot....."
Lintworm 2:"Ik heb pas iets gezien... Luister, ik was op weg naar beneden tot ik opeens een grote dikke worm zag."
"Hij kwam uit een groot bos gekropen, ik heb mij zo verschoten dat ik die worm heb aangevallen en dat hij terug in het bos kroop."
"Maar weet je wat nog het ergste was?"
"Dat stom beest heeft op mij gespuwd!"


Interessante statistieken over het menselijk lichaam:
  • het duurt 7 seconden om het voedsel vanuit de mond naar de maag te brengen
  • het lichaam gebruikt 300 spieren om zich in evenwicht te houden wanneer men recht staat
  • een haar kan een gewicht van 3 kilogram dragen
  • het vel van een gemiddeld mens weegt 2 maal meer dan de hersenen
  • het bot van de heup is sterker dan cement
  • aan ieder van de voeten bevinden zich duizend miljard bacteriën
  • als ons speeksel iets niet kan oplossen kunnen wij het niet proeven
  • de penis van een gemiddelde man meet 3 maal de lengte van zijn duim
  • het hart van een vrouw klopt sneller als dat van een man
  • vrouwen knipperen 2 maal meer met de ogen dan de mannen
  • vrouwen hebben dit bericht al lang gelezen...
    ... wanneer de mannen nog steeds de lengte van hun duimen staan te meten!


In de eerste groep, tijdens de les godsdienst, vroeg de juf:
"welk deel van het lichaam gaat het eerst naar de hemel?"
Mieke stak haar handje op en zei:
"Ik denk onze handen."
"Waarom denk je dat het de handen zijn, Mieke?"
Mieke antwoordde:
"Omdat, wanneer je bidt, je de handen voor u vouwt in gebed, daarom moet God je handen eerst nemen."
"Wat een mooi antwoord", zei de juf.
Jantje stak zijn hand op en zei "Juf, ik denk dat het de voeten zijn."
De juf trok een bedenkelijk gezicht en zei:
"Jantje, waarom denk jij dat het de voeten zijn?"
Jantje sprak:
"Juf, ik passeerde gisteren voorbij de slaapkamer van mijn ouders. Moeder had haar benen in de lucht, de voeten naar de hemel en ze zei 'God oh God, ik kom.'
Had mijn papa er niet op gaan liggen, dan denk ik dat we ze kwijt waren geweest!"

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten