maandag 2 september 2013

maandag school

 


De schoolvakantie's zijn nu in het hele land afgelopen....
We gaan weer naat school!
 
 
 
Willem kwam terug van school. Moeder: "Hoe ging het op school?" Willem: "ik was de enige die konantwoorden op de vraag van meester!" moeder: "Wat goed! Wat was de vraag van meester?" Willen: "wie heeft zijn huiswerk niet gemaakt?"

 
De meester geeft les over het menselijk lichaam. Hij vertelt: "Als ik buk, stroomt er bloed naar mijn hoofd. Waarom niet naar mijn voeten, terwijl die toch altijd beneden zijn?" Jantje weet het: "Uw voeten zijn niet hol, meester."

De onderwijzer probeert de kinderen het begrip "wonder" uit te leggen. "Stel je voor, Kees, dat iemand van een hoge toren valt en helemaal niets gebroken heeft", zegt hij, "Hoe noem je zoiets?". "Toeval", antwoordt Kees. "Je begrijpt me verkeerd", zegt de onderwijzer, "Stel je voor dat die man nog eens van die toren valt en weer niet gewond is. Wat is dat dan?". "Puur geluk", antwoordt Kees. De onderwijzer krijgt het al een beetje op zijn heupen: "Nee, dat bedoel ik niet. Stel je voor dat hij een derde keer van die toren valt en er weer zonder kleerscheuren vanaf komt. Wat is dat?". "Gewoonte!".

Jantje staat op school in de toiletten naast zijn meester. Ze plassen allebei, en Jantje wil daarna meteen weglopen. Zijn meester roept hem terug en vraagt: "Hebben je ouders je niet geleerd om na het plassen je handen te wassen?" Jantje antwoordt: "Nee, zij hebben het slimmer aangepakt: ze hebben me meteen geleerd om niet over mijn handen te plassen."

Pietje moest huiswerk maken in het weekend maar heeft het niet gedaan. Meester is boos en buldert: "Piet, waarom heb jij je huiswerk niet gemaakt?!" "Sorry meester, maar ik moest naar twee bruiloften", zegt Pietje. De meester vraagt: "Dat is toevallig, zeg! Wie gingen er dan allemaal trouwen?" Pietje antwoordt: "Mijn tante en mijn oom, meester!"




De juffrouw van Jordie geeft uitleg over verleden tijd en tegenwoordige tijd. "Als ik zeg dat ik mooi was, dan is het verleden tijd. Jordie, wat is het dan als ik zeg dat ik mooi ben?" Jordie: "Een regelrechte leugen, juf!"
 
 


 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten