maandag 21 februari 2022

 

 


Ik heb al een eerder verteld dat ik naast mijn werk op de boerderij  voor enkele uren in de week een baan heb in de zorg..... ik wek daarbij met mensen met een verstandelijke en meervoudige beperking, zoals dat officieel genoemd word. En..... Ook daar is humor over, want.......


Op een warme zomerdag maken drie vrienden, Frankie, Danny en Alain een uitstapje naar zee. Ze hebben alle drie een kleine handicap die eigenlijk  alleen te zien is als ze lopen, namelijk: Frankie is spastisch en trappelt ongelooflijk met zijn voeten. Danny z'n ene been is langer dan het andere, zodat hij mank loopt en Alain z'n ene been sleept hij altijd achter zich aan.  

Aangekomen op het strand zetten ze zich neer en genieten van het uitzicht. Onder andere de knappe grieten die in bikini paraderen. Op een gegeven moment komen 3 niet onknappe meiden van ongeveer dezelfde leeftijd naar hen toestappen. Ze hebben een leuke babbel en het klikt wel. Dan roept een van de meiden uit: "Laten we zwemmen! Het is heerlijk in het water!" De drie heren proberen met allerlei foefjes niet te moeten gaan, omdat het nog een eind naar het water is en die meiden zeker zullen afknappen op hun handicap. Maar de meisjes blijven aandringen en  dan besluit Frankie toch mee te gaan. Al trappelend over het zand roept hij uit: "Aaaaah! Dat zand is hier heeeeeet!" Dan komt Danny overeind en doet een paar passen  en zegt: "Dit strand ligt hier vol met putten en bulten!"  Daaro staat ook Alain op, schuift  Danny voorbij terwijl hij uitroept: "Weet je wat, Danny! Ik zal het zand voor je een beetje glad maken voor je…..!"

 


Er rijdt een gehandicapte man met z’n rolstoel  door de roos buurt op de Amsterdamse wallen,  Daar spreekter op een gegeven moment een hoertje hem aan: ‘Dag meneer, zal ik je even trekken voor 50 euro’s?

‘Waarop die gehandicapte man zegt, ‘nee hoor, ik ga al hard genoeg! ‘

 


Hoe noem je een mongool die van de trap af valt?

Downstairs!







4 opmerkingen:

  1. En toch ben ik wel blij dat ik geen handicap heb..

    Love as always
    Dimario

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een handicap kan lastig zijn, als je er maar mee om kan gaan toch?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heb respect voor je dat je naast de boerderij ook zorg geeft.
    Heel belangrijk voor ze dat iemand er voor ze is.
    Gisteren viel de stroom uit, een blinde buurvrouw zei, ik ben de enige die er geen last van heeft. Hans

    BeantwoordenVerwijderen