woensdag 24 april 2019

......BEN IK VAN DUITSCHEN BLOED.......

Kortom, we gaan deze week, in aansluiting op gisteren toen we Duitsers in Nederland op visite hadden om Pasen te vieren, en omdat we toeleven naar Koningsdag, waar we bovenstaand zinnetje in ons volkslied zullen zingen, verder op z'n Duits......

Een nederlander zit te genieten van zijn onbijt, dat uit koffie,croissants, boter en jam bestaat, wanneer een duitser die kauwgum kauwt naast hem komt zitten en ongevraagd een gesprek begint. De duitser: dus jullie nederlanders eten het hele broodje op? De nederlander: ja natuurlijk. De duitser (die irritant belletjes met zijn kauwgum blaast): wij niet, in duitsland eten we alleen de binnenkant op. De korstjes sparen we op in een container, recyclen we, bakken er opnieuw broodjes van en we verkopen die weer aan nederland. De duitser: eten jullie die broodjes met jam? De nederlander: ja natuurlijk. De duitser (nog irritanter sliertjes trekkend uit zijn mond met die kauwgum): wij niet. In duitsland eten we alleen vers fruit, verzamelen alle schillen pitten en restanten in een container, recyclen ze en maken er jam van. Dan verkopen we dat weer aan Nederland. De nederlander: hebben jullie sex in duitsland? De duitser: ja natuurlijk. De nederlander: en wat doen jullie met die condooms? De duitser : gooien we weg. De nederlander: wij niet. In nederland verzamelen we ze in een container, recyclen ze en smelten ze om tot kauwgum en verkopen die weer aan duitsland.






Een vogel, een vis en een krokodil hebben het over vakanties.
Waar ga jij naar toe op vakantie ? vraagt de vis aan de vogel.
Vogel: mijn vader vliegt graag, mijn moeder vliegt graag, ik vlieg graag, het wordt dus een vliegvakantie naar Afrika.
Vraagt de krokodil aan de vis: wat doe jij met je vakantie?
Vis: mijn vader zwemt graag, mijn moeder zwemt graag, ik zwem graag, wij daan dus naar de Atlantische oceaan.
Vraagt de vogel aan de krokodil: waar ga jij naar toe op vakantie ?
Zucht de krokodil: mijn vader heeft een grote bek, mijn moeder heeft een grote bek, ik heb een grote bek, wij gaan dus weer naar Duitsland...






Geen opmerkingen:

Een reactie posten