maandag 3 juli 2017


31 mei 1952 was een heuglijke dag: de Efteling werd officieel geopend. Het toenmalige Sprookjesbos groeide in de decennia die volgden uit tot een gigantische Wereld vol Wonderen. Met name Anton Pieck zorgde voor de sprookjesachtige sfeer die de Efteling kenmerkt en tot op de dag van vandaag wordt gekoesterd en bewaakt. 
 
De Efteling viert dus dit jaar haar 65 jarige jubileum. Tijd om hier een klein beetje aandacht aan te schenken deze week.
(stond eigenlijk al eerder in de planning, maar had niet eerder tijd om het uit te werken....)
Allereerst de wekelijkse moppen en deze heb ik gevonden over de
 
Bolle Gijs roept: "Papier hier... papier hier."
Een man komt langs en stopt papier in de mond van Bolle Gijs.
 Als hij weer weggaat roept Bolle Gijs in plaats van 'Dank-u-wel': "Geen toiletpapier, stommerd!!!"


Er was eens een man die vondt dat hij een te grote pik had, dus ging hij naar de dokter. De dokter zei: "Dan moet je naar de efteling gaan en naar een elfje en telkens als dat elfje 'nee' zegt wordt je pik kleiner." Dus de man ging naar de efteling en ging toen meteen door naar het elfje. Hij zei tegen het elfje: "Wil je met me trouwen?" "Nee", zei het elfje en zoep daar was zijn pikkie al kleiner! Maar hij moest nog korter dus zei hij: "Wil je echt niet met me trouwen?" "NEE!!" En zoep, weer een stuk kleiner.Toen dacht de man: Nou laat ik het nog maar 1 keer vragen dan is het
wel goed. "Wil je echt niet met me trouwen??" "NEE NEE EN NOG EENS NEE!!!"


In sprookjeskasteeltje in de Efteling hangt de toverspiegel van de stiefmoeder van Sneewuwitje. Een man die in de wachtrij staat roept jolig tegen de spiegel: " Spiegeltje spiegeltje aan de wand, wie heeft de grootste lul van het land?"
Zijn vrouw die achter hem in de rij staat roept: "IK!!!"
 





 
 





 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten