maandag 7 maart 2016


Ik kreeg vorige week weer een 'thema-tip' door het bericht in de media dat men de tijden voor de verkeerslichten gaat aanpassen. Tijd om hier eens te kijken wat er allemaal over te vertellen is...
 
Ik reed laatst voor het eerst (ook weer voor het laatst) mee met een collega. Het eerste rode verkeerslicht rijdt hij zo doorheen. Ik vraag: “Man, wat doe je nou?” Collega: “Ach, dat doet mijn broer ook altijd”. Bij een volgend rood licht doet hij het weer en weer zegt hij: “Ja, dat doet mijn broer ook altijd”. Dit flikte hij 5 keer. Plots remt hij keihard, maar dan voor een groen verkeerslicht. Ik zeg: “Waarom stop je in godsnaam nou wel voor groen?” Collega: “Je weet maar nooit, mijn broer kan er aankomen”.

 

Wat doet een gek als hij een verkeerslicht voor het eerst ziet? Hij stopt voor het rode licht, bewondert daarna oranje en groen en rijdt daarna bij het rode weer door, want dat had hij al gezien.
Een Marokkaan staat in Antwerpen stil aan een rood licht als hij langs achter wordt aangereden door een Antwerpenaar. Kwaad komt hij naar buiten en roept "vuile racistische Antwerpenaar, ge zijt moedwillig tegen mij aangereden omdat ge geen Marokkanen moet hebben!" De Antwerpenaar zegt " Kalm blijven, kalm blijven, dat is nietwaar, het was een ongeluk" De Marokkaan onderbreekt hem en zegt " Niets van, gij zijt een racist, een vuile Vlaams Blokker.." De Antwerpenaar zegt "Hola als ge niet rustig blijft zal ik er de politie moeten bij halen" Waarop de Marokkaan " Ziet ge wel, de nazi's erbij roepen om u te helpen, racist!" Op dat moment komt een combi van de Antwerpse politie aangereden, ze stappen uit en vragen wat er gebeurd is, waarop de Marokkaan direkt begint te roepen van " die racist is tegen mij aangereden en al die racisten van hier en van daar" De agent onderbreekt hem en zegt met een harde toon "Kalm blijven, hier zijn geen racisten. Wij zijn helemaal niet tegen u, wij gaan dat hier eens beschaafd oplossen." Als de agent ziet dat de Marokkaan kalmeert neemt hij hem onder de arm en vraagt " Zeg nu eens eerlijk, waarom zijt gij achteruit gereden...
 



 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten