maandag 12 oktober 2015



Het is kinderboekenweek. Het motto van deze kinderboekenweek is: Raar maar waar! - Over natiuur, wetenschap en techniek . Kennis opdoen tijdens het lezen staat centraal in de Kinderboekenweek 2015. En op deze blog gaan we daar dus deze week in mee. 

 

Jantje komt voor het eerst op zijn nieuwe school.
Vraagt de juf: "Ken je het alfabet al Jantje?"
Zegt Jantje: "Ja juf"
Vraagt de juf: "Welke letters komen er na de A?"
Zegt Jantje: "Alle andere letters juf”
                      

Elsje ging voor het eerst naar groep drie op de lagere school. Daar leer je lezen en schrijven. Het echte werk dus. Na de eerste dag op school komt papa ook thuis van het werk en vraagt aan Elsje wat ze al geleerd heeft. "Nou," zegt Elsje, "ik heb al leren schrijven". "En wat heb je dan geschreven?", vraagt papa. "Dat weet ik nog niet, want ik leer morgen pas lezen".
                              

Er waren eens 3 vrouwen. Die waren aan het opscheppen over hun kinderen. Zegt de 1ste: Mijn kind kan bijna zijn naam schrijven. Zegt De 2de: mijne kan zijn naam al helemaal goed schrijven. Zegt de 3de: Mijn kind kan zijn naam al van voor en achter schrijven. De andere twee vragen stomverbaasd: Hoe heet hij dan??              Bob.........
                              
 










Geen opmerkingen:

Een reactie posten