donderdag 20 augustus 2015


In "het Spoorboekje" staan verschillende uitspraken en ludieke voorvallen die conducteurs, spoorwegpersoneel en stationsmedewerkers tijdens hun werk meemaken.
Vandaag enkele van deze lachwekkende meemakertjes:
 
Twee meisjes op 'n perronbankje onder een spoorvertrekstaat:
"Moeilijk hoor die tijden"
"Nee hoor, niks an."
"Nou, hoe laat is dan 16 uur 27?"
"Nou, luister: 16 uur 25 is vijf voor half vijf. 16 uur 27 is dus 7 voor half vijf!"

 
Gehoord van een collega op station Zl. We staan te wachten voor 'onze' trein Zl-Rsd als er een dame op ons af komt gelopen met de vraag: "Welke trein gaat naar Nijmegen?". Waarop mijn collega doodleuk antwoord: "Die gele mevrouw". Het gezicht van de dame zal me altijd blijven heugen.
Gehoord in de trein:
Reiziger: "Conducteur gaat U over Leiden?" (overlijden)
Conducteur: "Dat is wel de bedoeling, maar waneer weet ik niet. Ik hoop over een jaar of 60".

Tijdens de controle is het altijd leuk om bij groepjes dames die op een meerman's kaart reizen ze mede te delen dat de vvb's niet geldig zijn.
Algemene paniek is meestal het geval.
Daarna mededelen dat je het voor deze keer door de vingers ziet maar dat ze de volgende keer om een meervrouw's kaart moeten vragen.

 
Conducteur tijdens de controle. Een reiziger zegt: "Ik ben al geknipt door Uw collega."
"Ik zie het meneer, het zit leuk!"
 
Vaak vragen reizigers: "Is dit Amsterdam?". Conducteur antwoord dan met: "Nee, dit is een trein."
 Reiziger: "Gaat u naar Utrecht?"
Conducteur: "Nee mevrouw, ik ga naar huis."

 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten