maandag 1 december 2014


En wederom vond ik nog wat moppen over onze goedheiligman...

Een vader begint tegen zijn zoon over Sinterklaas. Waarop zijn zoon antwoordt: "Ach, schei toch uit met je Sinterklaas. Ik heb alles gevonden in de kelder, het kostuum, de baard en die staf. Ik geloof allang niet meer in Sinterklaas. En," zegt hij, "nou we toch kerels onder elkaar zijn, met die ooievaar kan je ook wel inpakken."
Antwoordt zijn vader: "O ja, weet je dan hoe het wel gaat?"
"Ja," zegt hij, "kinderen worden geboren en ik zal net zo lang zoeken tot ik die boor ook gevonden heb."

                                              

Elke dag als een Belg over de grens moet, komt hij dezelfde douanier tegen en die blijft hem steeds maar aanhouden voor een controle. De douanier zegt altijd tegen die Belg: "Je krijgt de groeten van Klaas."
Vraagt die Belg: "Welke Klaas?"
Zegt de douanier: "Sinterklaas."
En dat gaat zo een paar dagen door maar die Belg denkt: "Morgen ga ik hem terugpakken." De volgende dag zegt die Belg tegen de douanier: "Je krijgt de groeten van Gerrit."
Zegt die douanier: "Ja, dat wist ik al."
Vraagt die Belg: "Van wie wist je dat?"
Zegt de douanier: "Van Klaas."
Belg: "Welke Klaas?"
Zegt de douanier: "SINTERKLAAS!"

                                                 
Sinterklaas (die net in Nederland is aangekomen) zit op een grote stoel en voor hem zit een hele grote massa  kinderen. De hulppiet zoekt een meisje uit dat bij Sinterklaas op schoot mag komen zitten. "Zo," zegt Sinterklaas, "wat  is jouw naam, lief meisje?"
"Marieke," zegt de kleine puk.
"Ik weet wel wat jij lekker vindt," zegt de Sint met  zijn wijsvinger op het neusje van Marieke tikkend. "Jij houdt van pepernoten," zegt de Sint weer.
En Marieke, die  niet op haar mondje is gevallen, tikt met haar vingertje tegen de neus van Sinterklaas en zegt "Ik weet ook wat U  lekker vindt."
"Wat dan?" vraagt Sinterklaas nieuwsgierig.
"U houdt van poesjes," zegt Marieke weer, "dat ruik ik aan uw vinger."
                                        
                                              





Geen opmerkingen:

Een reactie posten