Fashion is Serious Business. Er gaan tenslotte miljarden in om! Maar soms heb je als fashionista gewoon behoefte aan mode met een dikke vette knipoog. Er mag best een beetje gelachen worden. Daarom de BIJZONDERSTE modehumor van de afgelopen jaren op een rijtje....
*. Karl Lagerfeld is een tikkie gek (don’t blame the man!). Zo liep hij onlangs nog met een Karl Who? tas rond. Ook sierde hij een Franse veiligheidscampagne, waarbij we hem in een neongeel veiligheidsjasje zagen met daarbij de tekst: ‘Hij is geel, lelijk en past nergens bij, maar hij kan wel levens redden.’
*. Ook collega-ontwerper Marc Jacobs heeft de nodige zelfspot. Of beter gezegd, zijn semimuze Victoria Beckham. Hij kreeg haar zo ver om in een Marc Jacobs tas te kruipen en als een levende barbiepop te poseren. ‘Als de mensen haar graag zo zien, wie zijn wij dan om daar niet aan mee te doen?!’, aldus Marc. Ook gebruikte hij ooit voor de promotie van zijn vrouwencollectie mannelijke modellen. Marc zelf was trouwens het gezicht voor de Louis Vuitton by Steven Sprouse campagne. En meneer was, jawel, naakt!
*. Steven Meisel schoot ooit een modereportage voor de Amerikaanse Vogue met het thema: Hoog in de berg daar staan…topmodellen. Jaaa, zelfs op torenhoge hakken en in een fancy bontjas kunnen modellen de ruigste bergtoppen beklimmen.
*. Kennen jullie William Sled? Hij was een jaar of twee geleden razend populair op You Tube met zijn ‘Ask a Gay Man’ modefilmpjes. Ieder filmpje opende deze ubergay met de tekst ‘Hello Bitches!’
*. En o ja… als je er goed over nadenkt is een tas van 25.000 euro (Voutton) stiekem ook best een lachertje!
Geen opmerkingen:
Een reactie posten