maandag 17 januari 2022


Deze week:



Zegt de ene muis: "Ik ben heel stoer, in het huis waar ik woon, ligt het vol met muizengif. Ik eet gewoon mijn buikje rond en wordt alleen maar een beetje misselijk."
Zegt de tweede muis: "Oh, dat is nog niks. Het huis waar ik woon ligt wel vol met vijftig muizenvallen. Ik haal gewoon de kaas er tussen uit en als ik toevallig een klem in mijn nek krijg, druk ik me nog tien keer op ook."
De derde stoere muis staat ineens op en trekt zijn jas aan. Nou denken die andere twee, wij zijn toch wel het stoerst hé, want hij druipt af.
"Wat ga jij nou doen?" vraagt één van de twee aan de vertrekkende muis. Terwijl hij zijn mouwen opstroopt zegt deze: "Ik ga effe de kat voeren!"


Een muis en een olifant lopen door de woestijn. Zegt de olifant: 'Poeh, wat is het heet hier!' Zegt de muis: 'Je mag wel in mijn schaduw lopen, hoor!'



De pastoor had erg veel last van muizen in de kerk. De beestjes liepen zelfs door de kerk tijdens de mis. De pastoor strooide gif, zette klemmen, liet een paar katten los in de kerk, maar het hielp niets. Altijd liepen er wel muizen.
Op een zondag, voordat hij met de preek zou beginnen, vroeg hij hulp van de beminde gelovigen. Wie van hen had een oplossing tegen de muizenplaag?
Een wat oudere vrouw staat op en zegt: "Pastoor, u moet die muizen dopen."
"Dopen? Hoe helpt dat dan?"
"Jawel, meneer pastoor. Ik heb 11 kinderen, allemaal gedoopt en er komt er geen een meer in de kerk."









3 opmerkingen:

  1. geen onderwerp voor mij, liever spinnen ;-)
    maar de grapjes zijn wel goe
    .Een @->- voor jou.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. whahhaha, die muis in de linkerbovenhoek. Hoevaak ik dat soort dingen niet gezegd heb... en dan als antwoord. Het staat er echt niet. En uiteindelijk, staat het daar toch.

    Love as always
    Dimario

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De kat voeren, dan ben je pas stoer.
    Muizen dopen, ik was er niet opgekomen.
    Door de digitalisering kunnen we niet meer zonder muizen. Hans

    BeantwoordenVerwijderen