maandag 15 januari 2018

boekhouden


Deze week wat weinig tijd om te bloggen. De boekhouding, het mestplan de kringloopwijzer enz, enz, van 2017 moeten beëindigd en afgesloten worden en die van 2018 opgestart. Tel daar het fosfaatgebeuren bij op.... Kortom een druk weekje met de neus in de papieren!





Een vrouw gaat bij de dokter en krijgt daar te horen dat ze nog maar zes maanden te leven heeft.
“Oh, nee”, zegt ze, “wat moet ik nu doen?”
“Trouw met een boekhouder”, antwoordt de dokter.
“Zal dat ervoor zorgen dat ik langer blijf leven?”, vraagt de vrouw.
“Dat niet”, zegt de dokter, “maar het zal wel een stuk langer lijken.”

Een pas afgestudeerde boekhouder reageert op een vacature. Tijdens het sollicitatiegesprek wordt hij geïnterviewd door een heel nerveuze man die een klein kantoor runt dat hij zelf begonnen is.
“Ik heb een boekhouder nodig”, zegt de man, “zodat ik me geen zorgen hoeft te maken over de boekhouding.  Die zorgen zijn dan voortaan voor jou.”
“Ik begrijp het”, zegt de boekhouder. " En hoeveel betaalt dit werk?"
"Je begint aan 100.000 euro per jaar”, antwoordt de man.
"100.000 euro? Hoe kan een kleine zaak als deze zo'n som betalen?
"Dat", zegt de man, "is je eerste zorg."


Wat zegt de vrouw van een boekhouder als ze niet kan slapen?
-    “Schat, vertel nog eens over je werk.”



Wat is de definitie van een boekhouder?
   Iemand die een probleem oplost waarvan je niet wist dat je het had op een manier die je niet begrijpt.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten