maandag 4 december 2017


Sinterklaas tegen een kind van vijf: "En wat zou jij graag willen hebben van de Sint?" Waarop het mannetje van vijf verbaasd roept: "Maar heeft u mijn E-mailtje dan niet gelezen?


Op zaterdag 3 december is Sint Nicolaas in de Bijenkorf te Amsterdam aanwezig. Alle kinderen daar aanwezig mogen bij Sinterklaas op schoot zitten en hem het cadeau vragen dat ze op 6 december willen hebben. Na een lange rij wachtenden is een klein jongetje aan de beurt. Nadat hij heeft plaatsgenomen bij de Sint is het eerste wat het jongetje zegt: "Sint ik heb de zelfde naam als U." "Zo", zegt Sint, "en wat wil Henk hebben op 6 december.......


Vader begint met zijn zoontje over Sinterklaas. Waarop zoonlief zegt: "Ach, schei toch uit met je Sinterklaas. Ik heb alles gevonden in de kelder, het kostuum, de baard en die staf. Ik geloof allang niet meer in Sinterklaas. En," zegt hij, "nou we toch kerels onder elkaar zijn, met die ooievaar kan je ook wel schudden." "O ja, zegt vader, "weet je dan hoe het wel gaat?" "Ja," zegt het zoontje, "kinderen worden geboren en ik blijf zoeken tot ik die boor ook gevonden heb."



Geen opmerkingen:

Een reactie posten