maandag 14 augustus 2017




 

Weekthema van deze week:

KERMIS

Een dronken man gaat naar de kermis. Bij de schiettent schiet hij in de roos en krijgt als prijs een waterschildpadje. De volgende dag gaat de dronken man weer naar de kermis. Bij de schiettent schiet hij weer in de roos en krijgt weer een waterschildpadje. De derde dag gaat hij weer naar de kermis en schiet bij de schiettent in de roos. Maar dit keer krijgt hij als prijs een teddybeer. "Hé," zegt de dronken vent, "zijn de gevulde koeken op?"

Op de kermis staat een krachtpatser die een citroen helemaal uitknijpt. Er wordt een beloning uitgeloofd voor degene die er nog een druppel uitkrijgt. Allerlei sterke mannen knijpen in de citroen zo hard als zij kunnen, maar er komt geen druppel meer uit. Dan komt er een miezerig mannetje naar voren. Hij knijpt een hele straal sap uit de citroen. Verbaasd vraagt de krachtpatser of het mannetje aan krachttraining doet. “Nee hoor,” zegt het mannetje, “ik ben belastingambtenaar…”
Een man loopt op de kermis en ziet de tent van een waarzegster. Dat wordt lachen, denkt hij, en gaat naar binnen.
"Ik zie dat je de vader van twee kinderen bent," zegt de waarzegster, terwijl ze in haar kristallen bol tuurt.
"Ha! Dat denk jij!" zegt de man minachtend. "Ik heb drie kinderen."
"Ha!" zegt de waarzegster... "Dat denk jij!"
Remco en Pietje lopen naar school, zegt Remco: “Ik droomde dat ik op de kermis was.”
Pietje: “Ik heb gedroomd dat ik een feestje had en dat ik de hele klas had uitgenodigd, behalve jou.”
Remco: “Waarom was ik niet uitgenodigd?”
Pietje weer: “Omdat jij op de kermis was.”






Geen opmerkingen:

Een reactie posten