maandag 26 september 2016

kaas


Vandaag een thema dat we vorig jaar ook al gehad hebben, in dezelfde week, om dezelfde reden: Kaas!   
In de eerste plaats omdat het a.s. zaterdag de eerste zaterdag van oktober is, en dat is voor ons en onze streekgenoten een bijzondere dag, want dan is het Fokveedag! Een boerenlandfeest dat voor iedereen toegangkelijk is, met keuringen van allerhande vee en streekproducten, het showen van de nieuwste landbouwmachines en een gezellig samenkomen van en bij veevoederorganisaties, banken, kerkelijk gebeuren en jongerenorganisties. Kortom voor elk wat wils. Niet alleen op agrarisch gebeuren ook voor de burger!
In de tweede plaats is omdat a.s. dinsdag en woensdag in Houten Vakbeurs Foodspecialiteiten wordt gehouden, voor de kaashandel en -winkels (waar mijn man dus ook met een stand staat)en....
In de derde plaats omdat het a.s. oktober het de maand van de BOERENKAAS is. (maar daarover in de loop van de week meer info....) Eerst de moppen:

 

Vraag: Hoe kun je zin dat er een  dom blondje achter de computer heeft gezeten??? 


antw.: Er ligt een blokje kaas naast de muis.

 

Jantje krijgt van zijn moeder gatenkaas op zijn brood.
Dan zegt Jantje: "Ik lust geen gaten in mijn kaas"
Waarop zijn moeder zegt;  "Dan eet je allen de kaas op en laat de gaten staan..."
                         

                               
 Drie muizen zitten aan tafel heel erg op te scheppen.
Zegt de eerste : "Ik durf een stuk kaas bij mensen uit de koelkast te halen."
Zegt de 2 de :  "Da's niks, ik kan met gemak een stuk kaas uit een muizenval pakken !!!"
Zegt de 3 de :  "Sorry jongens, ik moet nu echt de kat gaan voeren....
 
 
 
 






 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten