maandag 27 februari 2012

Deze week:
mijnen,delfstoffen en al wat daarmee samengaat



Komen drie Belgen voor een solicitatiegesprek voor een baan in de mijnen. De 1e loopt naar binnen. Daar zegt de Directeur van het geheel: "Eerst moet je een paar vragen beantwoorden alvorens je aangenomen wordt. Vraag 1: Heb je ervaring in de mijnbouw?" "Ja," zegt de 1e Belg. "Waar heb je gezeten dan?" "In Amsterdam," zegt de Belg. "Wegwezen," zegt de Directeur, "in Amsterdam zijn geen mijnen." Komt de 2e Belg binnen: "Heb je ervaring?" "Ja," zegt die Belg, "ik zat in Limburg." "Goed," zegt de directeur, "op welke diepte heb je gewerkt?" Belg: "Op een meter of drie vier." Ook deze Belg kon weer vertrekken. De laatste Belg stapt naar binnen. Directeur: "Heb je ervaring met dit werk?" Belg: "Ja, ik heb in Limburg gewerkt." Directeur: "Op welke diepte?" Belg: "Metertje of 500 tot 1000." Directeur: "Mooi, goed. Dan heb ik nu nog een vraag: Die lampjes bovenop de helm, werken die op gas of was dat een lamp met een batterijtje?" Belg: "Die lampjes had ik niet nodig, ik werkte in de dagploeg."


In een treincoupé zitten een Amerikaan, een Arabier, een Nederlander en een Marokkaan.

Staat ineens de Amerikaan op en pakt z’n koffertje, maakt het open en telt het geld dat erin zit. Vervolgens doet hij het koffertje dicht en smijt het koffertje uit het raam, en zegt tegen de anderen: “Het is maar een beetje wat er in zit. In Amerika stikken we van het geld”. Daarop staat de Arabier op en pakt een vaatje olie, ruikt eraan, smijt het vaatje uit het raam en zegt tegen de anderen: “Het is maar een beetje olie wat erin zit. Bij ons in Koeweit stikken we van de olie”.
De Marokkaan en de Nederlander kijken elkaar aan, zegt de Marokkaan: “Je waagt het niet, he?!”



Een man koopt op het Waterlooplein een oude olielamp. Thuis bekijkt hij het ding eens goed en wrijft er over. Uiterààrd komt er een geest uit! De geest kijkt eens om zich heen, bedankt de man voor het vrijlaten en wil weglopen. “Hé, hallo!” roept de man: “Je gaat me toch niet vertellen dat ik nu geen wens mag doen hè?” Geest: “Oh ja? Als ik in staat zou zijn om wensen te vervullen, denk je dan dat ik 3000 jaar in die pleures-lamp was blijven zitten?!”


Krantenbericht na het redden van mijnwerkers uit een ingestorte Chileense mijn:




De 33 mijnwerkers hebben na 69 dagen in de darkroom eindelijk hun coming-out.




De 33 geredde goudmijnwerkers kwamen er opmerkelijk gezond uit. Slechts een enkeling had last van goudkoorts.






Geen opmerkingen:

Een reactie posten