zondag 3 augustus 2014

zondag

Vandaag weer even over hoe het hier thuis gaat.

Sinds twee dagen heeft mijn vader morfine. Om te beginnen 1 ampul per dat te verdelen over twee eetlepels. Het is pijnstillend en geeft lucht aan die ene long die nog werkt. (is de bedoeling) Vanaf gisteren, zaterdag 2-8, is de zuster met hem gaan puffen en niet meer mijn  moeder. Hij heeft het 's nachts erg benauwd en de zuster heeft contact opgenomen met de arts en die heeft geadviseerd om van 2X naar 4X puffen op een dag te gaan, onder controle van het verplegend personeel. Ook is hij 's nachts vaker in de weer....... Dus mijn man en ik ook. Om rollen, op de stoel tillen, op bed draaien of tillen, op de po-stoel zetten. We draaien er ons hand niet meer voor om. Het kost echter wel wat nachtrust. Mijn moeder begint sinds gister te denken aan de nachtzuster of een slaapzuster, zodat zij ook door kan slapen. Al  is het maar om de andere nacht om te beginnen.
Eten doet/wil hij haast niet meer... Maar hij moet voor zijn suiker. Veel andere medicijnen zijn afgebouwd. De insuline blijft, anders voelt hij zich beroerd door de hypo's die hij zou kunnen krijgen. Ook is er vrijdag bloed geprikt om zijn bloedwaarden te bepalen. Daar krijgen we volgende week uitslag van. Misschien moet hij wel een zak bloed krijgen. Maar daarover volgende week meer. We hebben immers nog zoveel andere dingen aan ons hoofd!


Na 5 jaar kun je wel van een traditie spreken; Augustus is de Elvis-gospel-maand.
Vandaag dus
Elvis Presley
met
Stand by me







Strip van Opa van 22 juli 2014

Geen opmerkingen:

Een reactie posten