maandag 16 mei 2011

Week. Maandag mop

Deze week thema: Meimaand is de Bloeimaand..... Dus deze week staat bol van alles wat groeit en bloeit en ons altijd weer boeit! 

Fientje en haar moeder zijn in de dierentuin. Fientje heeft nog nooit een pauw gezien, en als ze langs het hok met de pauwen lopen, zegt Fientje: "Kijk mam, die kip staat in bloei!"

                                             afbeelding 77677 in Pauwen 266x265, 89988 bytes 

De juffrouw voor de klas zegt:
Een roos is een bloeiende bloem, en het woord heeft een lettergreep. Wie kan mij een bloeiende bloem of plant noemen met twee lettergrepen?
Jantje steekt zijn vinger op: Cyclaam, juf.
De juf telt de lettergrepen:
Ja, Jantje, dat is goed. Mooi, mooi, mooi, mooi mooi... Wie weet er nu een bloeiende bloem of plant met drie lettergrepen?
Marietje steekt haar vinger op: Dahlia, juf.
De juf telt de lettergrepen:
Dat is goed, Marietje. Mooi, mooi, mooi, mooi, mooi... Wie weet er nu een bloeiende bloem of plant met vier lettergrepen?
Pietje steekt zijn vinger op: Rododendron, juf.
De juffrouw telt weer de lettergrepen en roept:
Dat is goed, Pietje. Mooi, mooi, mooi, mooi, mooi... Wie weet er nu een bloeiende bloem of plant met vijf lettergrepen?
Dirk steekt zijn vinger op: Geslachtsgemeenschap, juf.
Geslachtsgemeenschap? Zegt de juffrouw ontdaan; dat heeft wel vijf lettergrepen, maar dat is toch geen bloem of plant, Dirk?
Nee, zegt Dirk, maar het is wel mooi, mooi, mooi, mooi, mooi...

                                                          afbeelding 28367 in Bloemen 122x153, 53096 bytes

 

Een blondje en een brunette staan voor de vitrine van een bloemenwinkel, als het blondje plots zegt tegen de brunette:
"Kijk daar, is dat je man niet die daar bloemen aan het kopen is?"
De brunette antwoordt: "Verdorie, inderdaad, het is mijn man die daar weer zonder enige reden bloemen koopt voor mij."
Het blondje vraagt enigszins verontwaardigd: "Hou jij er dan niet van dat je man bloemen koopt voor jou?"
"Toch wel," antwoordt de brunette, "maar mijn man koopt steeds bloemen voor mij met een achterliggende bedoeling in zijn hoofd
en ik heb echt geen zin om de volgende drie dagen weer op mijn rug te liggen met mijn twee benen in de lucht!"
Vraagt het blondje: "Hebben jullie dan geen bloemenvaas?

                                            afbeelding 60084 in Bloemen 120x150, 16818 bytes

Er staat een mannetje op het Muntplein in Amsterdam. Als er een tram aankomt, geeft hij een kus op de voorruit en gooit een bos bloemen naar binnen. Lijn 26 komt voorbij: kus op de voorruit en een bos bloemen naar binnen. Lijn 25 komt voorbij: kus op de voorruit en een bos bloemen naar binnen. Lijn 16 komt voorbij: kus op de voorruit en een bos bloemen naar binnen. Een man aan de overkant staat dat zo eens aan te kijken. Op een gegeven moment loopt hij naar het mannetje en vraagt: "Wat doet u nou toch steeds?" Zegt het mannetje: "Gisteren is mijn schoonmoeder hier aangereden door een tram, maar ik weet niet welke bestuurder 't geweest is

                                                       afbeelding 108894 in Bloemen 328x205, 112837 bytes

 

Een zakenman opent zijn nieuwe kantoor, waarop hij van een vriend ter felicitatie een krans ontvangt met daarop Rust in vrede. Het is duidelijk dat er een fout is gemaakt en de zakenman belt de bloemist om te klagen.
Nadat hij de bloemist heeft verteld van de fout zegt de bloemist: "Het spijt me heel erg van de fout, meneer .... maar wat nog erger is... er vindt vandaag ergens een begrafenis plaats waar bloemen worden afgeleverd met de tekst Gefeliciteerd met je nieuwe locatie!"

                          afbeelding 60168 in Bloemen 80x126, 39193 bytes

Op een dag vraagt een indianenkind aan haar moeder: "Waarom heet mijn zusje Opgaande Zon?" Haar moeder antwoordt: "Omdat ze geboren is tegen zonsopkomst." Kind vraagt: "Waarom heet mijn andere zusje Bloeiende Bloem?" Moeder antwoordt: "Omdat ze tussen de bloeiende bloemen is geboren. Maar….. Waarom wil je dit allemaal weten Gescheurd Condoom?"

                                                      afbeelding 60065 in Bloemen 92x132, 50239 bytes

 

 Stop_met_praten

Geen opmerkingen:

Een reactie posten